Windows wil niet opstarten/instaleren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
84
Heey!

Ik heb hier een lenco easy media center 1100.
Maar nu is er iets haal erg vaags:confused:
Hij wil maar niet opstarten!
Hij blijft hangen net voor het windows teken en veilige modus doet het ook niet!
Nu heb ik geprobeerd met de cd's windows te instaleren maar daar blijft hij ook stil staan!
Net als hij alle Drivers(?) geladen heeft je weet wel met dat blauwe scherm met die grijze balk.
dan staat er oneindigd lang een _ te knipperen!?
Zou het aan de harddisk liggen?
Zou ik is een keer killdisk erop draaien ofzoiets?
Alvast Bedankt!
 
Nog niemand?

Ik wil nu eigenlijk alleen nog weten of het aan mijn geheigen ligt dan koop ik namelijk nieuw geheugen! ddr1
 
je kunt eens proberen de bios te resetten want dat was bij mij het probleem, of mischien een andere installer bv van win98 of win2000?

greetings
 
Heeeeelp

En......? Heeft het geholpen de bios resetten ?

Ik zit met precies hetzelfde probleem , ben gisteren al heel de dag aan het *****n
geweest , dacht ook dat het aan de harde schijf zou liggen , heb een andere harde
schijf geprobeerd maar dan wilt windows niet installeren .

Nu wil ik de bios resetten , maar volgens mij lukt dat niet goed

""Note: CLRCMOS1 and CLRCMOS2 allow you to clear the data in CMOS. The data in CMOS
includes system setup information such as system password, date, time, and system
setup parameters. There are 2 ways for you to clear and reset the system parameters to
the default setup. Please turn off the computer and unplug the power cord, then you may
either short the solder points on CLRCMOS1 by using metal material, e.g., a paper clip for
3 seconds; or you may use a jumper cap to short the pin on CLRCMOS2 for 3 seconds.
Please remember to remove the paper clip or the jumper cap after clearing the CMOS. If
you need to clear the CMOS when you just finish updating the BIOS, you must boot up the
system first, and then shut it down before you do the clear-CMOS action.""

Dus na 3 a 4 seconde haal ik dat jumpertje weer weg , maar als ik dan de pc weer opstart
zie ik nog steeds de laatste bios versie 2.5 , ik moet dan wel F1 indrukken voor de default settings . maar na herstart zit er nog steeds de laatste bios versie 2.5 op .


Kan nog steeds niet windows opstarten of met de andere schijf windows installeren

Bij zo,n bios reset wordt toch de orginele fabrieks versie weer geactiveerd of niet?
Of wordt de bios versie dan niet teruggezet ?
 
hallo,

allereerst een gelukkig nieuw jaar en de beste wensen, maar jah back to the point. wat u doet is het RoM geheugen leeg maken en opnieuw instaleren RoM betekend Read only Memory dus (alleen lezen geheugen) die op bepaalde manieren kan worden gewist of veranderd dat betekend dat u dingen aan het veranderen bent dat niet hoort want zonder bios kom je niet ver. u moet via de bios die u kan benaderen via Del, F2, F1, F11, of andere snel knoppen. dan gaat u naar het vakje save of iets wat daar op lijkt en kijk u als ergens de optie Reset bios of system defaults, het kan ook zijn dat het in een ander tablad staat maar dat ligt aan uw bios. wat u ook kan proberen is om de plug en play instellingen van selected by OS te zetten inplaats van de selecter by bios zodat windows het zelf kan kiezen welke hardware indelingen de computer krijgt, want het is toch een hardware orde foutje.

mocht u meer informatie willen geef mij dan even uw type moederbord of computer + type nummer en ik zal kijken wat ik verder kan doen.

succes

mvg,
Night
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie nighthunter , jij ook en gelukkig nieuwjaar .

Pc draait weer :)

Ik heb het probleem gevonden , het lag toch niet aan de bios maar aan
de cdrom drive {die ik bijna nooit gebruik) ik had alle kabels eruit gehaald
en weer aangesloten .
Als ik deze weer aan zou sluiten dan kan windows niet opstarten

Ik denk toch dat ik voor de zekerheid toch de biosga flashen , dat gaat
wel lukken , met asrock moederbord is dat niet zo moeilijk .

groetjes leen123
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan