Windows wordt afgesloten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Escapos

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken zit ik met een probleem. Het afsluiten van de computer kan tot een kwartier op lopen, al die tijd blijft de computer hangen in: Windows wordt afgesloten.

Daarnaast heb ik last van een ander probleem, de screensaver (gewoon de standaard windows screensaver). Wanneer ik verder wil met de laptop, terwijl de screensaver aanstaat kan het zeker een minuut duren, voordat de schermbeveiliging verdwijnt.

Het zijn redelijk hardnekkige problemen, en ik ben al uren bezig geweest met het zoeken van oplossingen op het internet (via google) maar alle oplossingen die worden gegeven werken niet.

De problemen spelen sinds begin december. Eigenlijk sinds we de 2009 update van Mcafee binnen hebben, mijn gevoel zegt dus dat het daar aan zou kunnen liggen. Echter daarna al 2 maal Mcafee compleet verwijderd en nu gister zelfs de computer opnieuw geinstalleerd, maar u raad het al, de problemen houden aan.

Daarvoor had ik twee andere problemen, die ik gelukkig wel heb kunnen oplossen. Een Trojan in het gastaccount (waar niemand ooit komt), deze heb ik uiteindelijk via de kaspersky online scan gevonden, mijn mcafee (die wekelijks een volledige controle doet) had hier dus overheen gelezen.

Het andere probleem was, dat wanneer je typte de letters pas seconde later verschenen. Ik kwam erachter dat dat een bekend probleem was voor Dell Inspiron 1501 laptops en met het uitschakelen van de Ati Hotkey poller was dit probleem dan ook verholpen.

Dis is nu een vrijlang verhaal geworden, maar nogmaals: ik kom van een situatie (voor december) waar de laptop echt vloeiend functioneerde (we hebben hem 2 jaar). In eerste instantie wilde ik hem niet formateren, omdat ik dat normaliter alleen doe wanneer ik weet wat het probleem is en dat het de enige manier is om het op te lossen. Uiteindelijk toch maar geformateerd, maar de problemen bleven en ik kon geen andere oplossing ontdekken.

Problemen:
1: lang bezig met afsluiten (tijdens: Windows wordt afgesloten...)
2: komt moeizaam uit schermbeveiliging
3: letters verschijnen pas seconde nadat ze getypt zijn (is te verhelpen met uitschakelen van 'ati hotkey poller', echter toch vreemd dat dit probleem pas sinds december speelt en meteen na een format en fresh install, weer de kop op steekt)

Nou kan het misschien liggen aan SP3?, maar goed ik gis maar, want ik weet het niet meer. Alvast heel veel dank voor het helpen.

In de logboeken van systeembeheer, geeft hij bij systeem vaak aan:

Event ID: 7011 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: Schedule.

of

Event ID: 7011 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: SENS.

of

Event ID: 7011 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: W32time.

Laatst bewerkt:
Misschien een beetje vroeg om mijn topic al een duwtje te geven, maar ik ben toch heel benieuwd naar een oplossing.
Heeft iemand misschien een idee, of een plek waar ik verder kan zoeken?

Nu een week verder, helaas nog geen reactie.
Ondertussen zie ik wel dat mijn topic op de verkeerde plek staat, op de laptop draaid namelijk Windows XP MCE en niet de 'normale versie'. Zou een mod dit topic kunnen verplaatsen?

Dan nog even over het probleem, laat het afsluiten en screensaver probleem maar even buiten beschouwing, die zijn beide al iets verbeterd zonder er wat aan te doen.
Waar ik mee blijf zitten zijn deze logboek meldingen:

Event ID: 7011 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: Schedule.

Event ID: 7011 Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: SENS.

Ik hoop dat daardoor het probleem wat compacter lijkt en iemand misschien een idee heeft wat te doen.

Bij voorbaat dank.

Wederom een poging om wat meer aandacht te krijgen voor dit probleem....

Hallo allemaal,
Ik zal hierbij voor de laatste keer proberen wat aandacht te gereneren voor mijn probleem.
Hopelijk reageert nog iemand, als is het maar met een tip voor waar ik met dit probleem nog beter na toe kan.

Kijk 's of je TaskSheduler op automatisch staat de RemoteProcedureCall(RPC) en de SystemEventNotification bij services.msc

Laatst bewerkt:
Helaas(of niet), al deze services staan op automatisch. RemoteProcedureCall(RPC) Locator die onder de RemoteProcedureCall(RPC) staat, staat niet op automatisch, maar op handmatig, maar ik weet niet of het er mee te maken heeft.

Toch bedankt voor de reactie, hoop dat er meer volgen! :)

misschien is het een combinatie van dingen. Van sp3 wordt de computer een stuk trager. en ook mcafee kan door de update meer werkgeheugen gaan vragen. En hoe minder werk geheugen beschikbaar hoe langzamer de computer.

Bedankt voor je antwoord en er zit zeker een kern van waarheid in. Echter het hele trage is inmiddels al voorbij, wel blijft hij bij het afsluiten soms wat lang hangen, maar lang niet zoveel meer als eerst.

De errors in het logboek blijven echte aanwezig en blijven dus een probleem

Ik denk dat je zoiezo nog wel last hebt van misschien wat virussen en trojans..dat de letters 2sec later op het beeld komt kan denk ik aan 2 dingen liggen
1 computer is te heet..schoonmaken misschien? stop verwijderen enz...
2 Virus/trojan als ieman meekijkt met je scherm is het logish dat de tekst later op het scherm komt..ik denk niet dat het erg is ofzo maar ik zou wel even nog een keer scannen..misschien met avg? die is ook gratis..als schoonmaken en scannen niet helps denk ik toch dat het misschien beter is om windows even opnieuw te installeren of met herstelpunt werken.

Wederom bedankt voor het antwoord, echter helaas is dit ook niet de oplossing. Van virussen of trojans is geen sprake, want het probleem deed zich meteen weer voor na het formateren, zelfs nog voordat de computer op het internet was geweest.

Ook de warmte is geen probleem.

Controleer eens op in de achtergrond draaiende processen. Taakbeheer - Toepassingen - Processen.

Ik zie niet zoveel boeiends, maar misschien jij wel?
Eventueel wil ik nog wel een Hijackthis logje neerzetten.

Bijlagen

• taakbeheer.JPG
    taakbeheer.JPG
    60 KB · Weergaven: 70
Ik zie niet zoveel boeiends, maar misschien jij wel?
Eventueel wil ik nog wel een Hijackthis logje neerzetten.

Inderdaad, niets abnormaals. En wat bij Toepassingen ?
Ik heb begrepen dan Hijack-logs plaatsen niet toegestaan is. Wat je wel zou kunnen doen is die log automatisch laten controleren bij www.hijackthis.de (Engelstalig)

bij toepassingen stond alleen taakbeheer dus ook verder niks, maar bedankt voor de verwijzing. Dan ga ik het ook daar proberen. Ik hoop dat iemand hier misschien nog een ander idee heeft.

Volgens mij kan er een probleem zijn met geplande taken,je hebt WindowsMediaCenter op je pc? Je hebt veel sheduled services lopen voor dat allemaal is gestopt duurt dat nogal even.Doe 's ff dit,ga naar run- msconfig-services vink hier aan "alle Microsoft-services verbergen",kijk wat dan overblijft,laat je virusscanner en evt firewall met rust en vink de rest uit,herstart en zet 'm dan opnieuw uit en kijk hoe lang 't afsluiten nu duurt.

Die hijackthis log op die duitse site had niet heel veel effect, er waren niet echt dingen waarvan echt werd gezegt dat er iets fout zat. Wel waren:
c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\stsystra.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe
mogelijk slecht, maar er werd niet echt aangegeven waarom.

Toch ook die andere tip uitgevoerd, bij services alles behalve firewall en virusscanner uitgezet. (dus waarschijnlijk is nummer 2 van de 3 hierboven genoemde dingen en mss de andere 2 ook, ook uitgeschakeld) en ja! het had effect. De eerste keer afsluiten natuurlijk niet. Maar daarna was hij zowel bij het afsluiten als opstarten sneller.

Daarnaast waren de errors in het logboek die ik eerder aangaf ook weg.
Er bleef echter wel een andere error in het lokboek achter:
event:10005 DCOM
Daarnaast ben ik natuurlijk ook benieuwd wat het nou was dat die services liet vastlopen en de computer langzaam deed opstarten en afsluiten.

Nogmaals dank.

wat is je computer inhoud eigenlijk? Want dan kunnen we even kijken of hij sp3 en mcafee wel aankan :)
Ik heb het nu over werkgeheugen, processor enzo...

Wat 't nou precies heeft veroorzaakt kan ik zo niet zeggen omdat ik niet weet wat je precies hebt uitgevinkt,als je 't wil weten moet je dat ff zeggen en kan ik proberen te zeggen wat 't was.Die DCOM-error hoeft niet direct een probleem te zijn,die heb ik ook wel 's gehad zonder merkbare gevolgen overigens,wel had ik graag dat je de beschrijving van de fout even vermeld,klik hiertoe in 't venster van de foutvermelding op 't copyteken(rechts onder de pijltjes) en plak 't in je antwoord.

Bij systeemeigenschappen staat: Kloksnelheid 1,60 gigaherz, 896 mb (ram?)

Ik ga nu even sporten, dus kan niet zo snel meer reageren, alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan