windows xp 2 keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans 42

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Hoi

heb vraagje

Ik dacht xp erover heen te zetten maar nu heb ik hem twee keer

Hoe verwijder ik die ene xp??

is dat mogelijk

Bedankt Hans

't lijkt mij "bijzonder" dat je 2x XP hebt op 1 en dezelfde schijf / partitie. Ik denk dat je een z.g. dualboot hebt waarbij op een tweede harddisk / partitie eveneens XP terecht is gekomen. Als dat zo is dan tijdens het booten kiezen voor de Windowversie die op C staat en vervolgens vanuit DIE Windowsversie de andere partitie / schijf formateren.

Laatst bewerkt:
Het is helemaal niet moeilijk om 2x WinXP op dezelfde schijf/partitie te krijgen. Gewoon installeren zonder te formatteren. Bij sommige OEM-CDROM's moet je nog een andere map opgeven, maar bij andere maakt setup er gewoon WINDOWS.0 van.
In principe is het mogelijk om de oude installatie te verwijderen door de oude map WINDOWS te verwijderen en boot.ini zo aan te passen dat alleen je nieuwe installatie daar staat (de onderste regel verwijderen zou het probleem oplossen).
Maar er blijft meer achter, o.a. in Documents & Settings (je oude inlognaam en alle data) en in Program Files (oude programma's die je niet opnieuw installeert).
Beter is het dan ook om gewoon de installatie over te doen, en dan deze keer booten vanaf CDROM en zorgen dat je NTFS (Snel) kiest tijdens de installatie procedure.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan