Windows XP 64bit : 16GB RAM ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonaskellens

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik wil een mobo aankopen die tot 16GB aan RAM aankan om verscheidene virtuele machines te kunnen draaien.
Welk besturingssysteem moet ik draaien om die 16GB te kunnen adresseren en dus te kunnen gebruiken voor mijn virtuele machines ?
Ondersteunt Windows XP 64bit 16 GB ?
Van Vista weet ik het, maar Vista is nog wat onstabiel voor mijn bedoelingen...

Ik wil een mobo aankopen die tot 16GB aan RAM aankan om verscheidene virtuele machines te kunnen draaien.
Welk besturingssysteem moet ik draaien om die 16GB te kunnen adresseren en dus te kunnen gebruiken voor mijn virtuele machines ?
Ondersteunt Windows XP 64bit 16 GB ?
Van Vista weet ik het, maar Vista is nog wat onstabiel voor mijn bedoelingen...

Volgens mij moet je virtuele systeem 16GB aankunnen, de systemen die daar onder gaan draaien kunnen met minder genoegen nemen.
Waarom wil je dat trouwens: een dual-boot systeem is veeeeeeeeeeel sneller.

Ik denk niet dat je goed weet wat ik bedoel.
De bedoeling is dat ik 31 virtuele consoles draai met elk 512 KB RAM + 512RAM voor de fysieke host. Om op die manier een bedrijfsnetwerk te simuleren.

Ik wil gewoon weten welk OS ik moet draaien op mijn fysieke host opdat de volledige 16GB RAM ondersteunt kan worden.
Indien men meer RAM dan 4GB wil aanspreken moet men gaan voor een 64bit-systeem, maar ik loop niet warm voor VISTA, eerder blijf ik liever bij het stabiele XP Pro...

Dus wordt het XP Pro 64bit of Windows Server 2003 Enterprise 64bit of misschien zelfs Linux... ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan