windows XP account opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarfreak12

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Hallo iedereen
Ik heb een computer met windows XP en als ik mijn account opstart krijg ik de volgende meldingen: Eentje dat er een .DLL bestand mist in rundll. de tweede is iets met isass.exe (Ik weet ook niet waar dat vandaan komt, zit in Application data map).
En dan krijg ik ook nog de map System32 te zien

Please kan iemand mij helpen?
Groetjes, Thijs

Waarom dan niet gewoon in sectie xp gezet?:D

Topic verplaatst van Overige besturingssystemen ----> sectie xp.

Succes met je vraag.

Vraag je eens af of jij (of je anti-malware programmatuur) recent nog malware (virussen etc.) verwijderd hebt. Je kunt bijv. de logboeken van je anti-malware programmatuur erop nakijken en/of de Quarantaine-gebied van je anti-malware programmatuur.
Indien ja, dan zal er hoogstwaarschijnlijk nog een aanroep in je opstart staan die de (reeds verwijderde) malware aanroept.

Kijk dan m.b.v. AutoRuns of in het tabblad Everything je de aanroep kunt vinden. Indien ja, dan eens kijken welk bestand áchter Rundll32.exe wordt aangeroepen en kijk of dat bestand ook echt (nog) bestaat op je pc. Is dat niet het geval, dan kun je de aanroep uitschakelen door het vinkje ervoor weg te halen.

PS: Blijf van de andere ingangen af, want als je niet weet wat je doet start wellicht heel Windows niet meer. Maak desnoods voordat je het vinkje weghaalt even een schermafdruk van wat je denkt weg te kunnen halen en post het hier op het forum in je volgende posting.
PS2: Als je op google zoekt op rundll32.exe op dit forum, dan zul je zien dat dergelijke aanroepen van (ooit) aanwezige malware een regelmatig voorkomend probleem is:
rundll32.exe site:www.helpmij.nl

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Maar u weet dus niet wat isass.exe is (Ik kreeg de melding pas toen ik Smart install maker had geinstalleerd)

Hier is de foto voor dnties:
naamloos.jpg

Je kunt ze allebei uitvinken, want zijn resten van aanroepen van malware.
Naar mijn mening die bij HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Currentversion\Winlogin\Shell
ook (die 5 bovenaan je chermafdruk), want ook dat lijken resten van aanroepen van malware te zijn.

Tijs.

Uitvinken, en het probleem met die foutmeldingen zou voorbij moeten zijn.

Dat verhaal over System32 heb ik geen idee van waar dat vandaan komt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan