windows xp activatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

noxios

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Berichten
7
eerst en vooral, ik heb overal al gezocht hoe ik dit probleem kon oplossen alvorens jullie ermee lastig te vallen.

ik heb windows xp opnieuw geinstaleerd op mijn laptop, alles ging perfect tot de activatie, ik heb eerst geactiveerd met internet en dit ging, ik wou mij aanmelden maar toen kreeg ik terug bericht dat ik moet registreren voor ik me kan aanmelden dus ik heb het ook telefonisch gedaan en er kwam terug op dat de activatie was gelukt.
ik wil mij terug aanmelden en er verschijnt weeral een kader dat ik moet activeren. ik klik op ja en ik krijg het activatiescherm van windows maar er word gezegd dat windows al is geactiveerd, wat zo is.

en elke keer als ik me aanmeld en ik klik op bij het activatiescherm op ok omdat mijn windows al is geactiveerd word ik vanzelf afgemeld, ik geraak dus niet verder dan het aanmeldscherm =s
 
Dit is wel een hele vreemde.
Als ik het goed begrijp kom je dus na aanmelden helemaal niet in windows terecht en moet je dus op activeren klikken, of kun je ook nog annuleren?
Probeer eens in veilige modus en ga als 't lukt naar c:\windows\system32. zoek nu het wpa.dbl klik eens op eigenschappen en kijk of dit bestand niet readonly is.
 
ik kom wel in windows terecht maar voor ik op het aanmeldscherm kom krijg ik een kadertje dat ik windows moet activeren, ik kan op ja of op nee klikken en als ik op nee klik kom ik op het aanmeldscherm. als ik me wil aanmelden krijg ik terug dat zelfde rotkadertje als op het begin ik klik op ja, er komt uw windows is al geactiveerd ofzoiets.
en wanneer ik ipv op ja klik op nee kom ik weer op het aanmeldscherm, ik geraak dus niet verder dan dit punt =s

EDIT: alleen lezen staat niet aangevinkt
 
Laatst bewerkt:
Kan hier echt niets over vinden hoe dit op te lossen.
Probeer eens in veilige modus een ander account aan te maken, en log hier dan eens mee in.
Lukt dat ook niet, dan misschien nog eens helemaal opnieuw installeren. Dus niet overschrijven maar formateren en helemaal opnieuw installeren.
 
ik heb al 3 keer geformateerd en ik blijf hetzelde probleem krijgen, ik ga nu eens kijken of het werkt met een andere account

EDIT: andere account werkt ook nie
 
Laatst bewerkt:
Oke, weet niet hoe je installeerd maar probeer 't eens op deze manier
format dan installeren, sp2 installeren, alle update's. Als dat klaar is dan pas activeren.
 
Oke, weet niet hoe je installeerd maar probeer 't eens op deze manier
format dan installeren, sp2 installeren, alle update's. Als dat klaar is dan pas activeren.

hoe kan ik sp2 instaleren zonder internet in veilige modus?
ik heb enkel draadloos internet en op veilige modus kan ik die niet inschakelen =s en ik kan enkel op de pc in veilige modus
 
Als je toch opnieuw installeerd en niet meteen activeerd kun je toch gewoon op internet.
 
maar volgens de computer kan ik niet aanmelden voor ik me registreer ook als ik niet eerst activeer, ik word gewoon afgemeld wanneer ik op herinner mij later klik.
en het acivatiescherm komt wanneer ik op de naam klik om aan te melden niet wanneer ik voledig aangemeld ben.
 
wat gevonden.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=windows+already+activated+logon&meta=

-----------------------------------------------------------------------
Go into the regestry and open OOBETimer registry key and delete the entry number 71 from the binary string. That de-activates windows. Then you just activate it again
-------------------------------------------------------------------------------------

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel een originele xp schijf?
Kun je me eens precies vertellen hoe je je laptop geinstalleerd hebt.
 
Heb je wel een originele xp schijf?
Kun je me eens precies vertellen hoe je je laptop geinstalleerd hebt.

ja ik heb een originele xp schijf.

eerst heb ik de C schijf gefragmenteerd via boot from cd en dan xp geinstaleerd, gewoon zoals ik normaal doe, het is echter wel de 1ste keer dat ik fragmenteer bij de laptop in kwestie, maar bij de andere computer lukt het altijd perfect

ik lees hier juist ergens op een site over linux, ik heb er al van gehoord en dat het gratis is, is het mogelijk om linux te branden op een cd zodat ik alles opnieuw kan fragmenteren en linux ipv windows te gebruiken tot ik een oplossing heb voor het activeringsprobleem?
 
Laatst bewerkt:
maar kan ik bv. linux downloaden via een andere computer op cd of dvd branden en dan op mijn "kapote" laptop booten van de gebrade cd/dvd?
zoals ik reeds al heb gezegd, er is geen mogelijkheid om op het internet te geraken met de windows die is aan het flippen op mijn laptop =(
 
Ja tuurlijk kan dat, meestal vind je linux als iso bestand. Je moet dan met nero b.v. kiezen voor image branden, de iso selecteren. En je krijgt vervolgens een bootable cd gebrandt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan