Windows XP activatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wopwopwoppp

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Beste Lezers.

Het jaar begint voor mij met hoofdpijn. Ik heb een PC staan waar Windows XP professional op draait.

Al een dag of 10 geeft deze versie aan dat ik moet activeren, vervolgens koos ik "ja" en kreeg ik het bericht dat dit in het verleden al succesvol gebeurd was. Desondanks verdween het venster niet na opnieuw opstarten.

Geen probleem maar nu na het verstrijken van die 10 dagen geeft hij dit nog en krijg ik geen toegang meer tot mijn systeem. Ik nu nog steeds kiezen voor activeren maar dan geeft mijn pc aan dat dit reeds gebeurd is.

Ik denk dat herinstallatie van Windows XP de enige oplossing is ... ik heb hier een instalatie-cd van. Of zijn er wellicht andere optie's?

Welkom bij Helpmij.nl

Kijk eens of dit jou verder kan helpen.

Als er reeds een keer een goede activatie is geweest kun je het volgende proberen.

- Log aan in veilige modus
- hernoem in de map c:\windows\system32 de bestanden wpa.dbl naar wpa.old en wpa.bak naar wpa.dbl

herstart en kijk of dat heeft geholpen

dus de hotfic heeft niet geholpen.....

Als er reeds een keer een goede activatie is geweest kun je het volgende proberen.

- Log aan in veilige modus
- hernoem in de map c:\windows\system32 de bestanden wpa.dbl naar wpa.old en wpa.bak naar wpa.dbl

herstart en kijk of dat heeft geholpen

Zelfs in veilige modus is het niet mogelijk in te loggen. Ook hier geeft hij aan dat ik deze versie niet kan gebruiken ivm activatie. Ik kan enkel op "ok" drukken.

Praten we nu over "activatie" of "validatie" ?
Binnen XP dacht ik dat er alleen gevalideerd werd.
Met de komst van Vista is dit een ander verhaal geworden.

CrashPuppy

Het betreft activatie.

Ik krijg de volgende melding letterlijk: "Windows productactivering"
Dit exemplaar van Windows moet bij Microsoft worden geactiveerd voordat u zich kunt aanmelden.

Wilt u windows nu activeren JA / NEE

Ja = nieuw venster met de tekst windows is al geactiveerd. Vervolgens "ok" en het hele proces opnieuw.
Nee = opnieuw beginnen.

Re:

Hallo,
ja dat is zeker gek. je kunt je computer gewoon de 10 dagen gebruiken en als die voorbij zijn gaat je computer verder atans dat is bij mij zo geweest.

groetjes

Ach ja erg lastig. Ik denk dat ik er niet uitkom en genoodzaakt ben om windows opnieuw te installeren.

Hoe kan ik een backup van slechts enkele gegevens op mij C: schijf maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan