Windows XP activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske9968

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2013
Ik heb onlangs van iemand een systeemeenheid gekregen die volledig opgeruimd was. We moesten hem enkel herinstalleren. er zat een cd bij voor windows xp en alle drivers stonden op een usb-stick.
Ikzelf heb al het één en het ander geprobeerd maar het lukt me gewoon niet. Misschien ben ik gewoon te dom maar kan iemand mij toch eens uitleggen hoe ik dit opknap?

Alvast bedankt.

Als ik je goed heb begrepen heb, lukt het je niet om XP te installeren. Volg dit stappenplan, en het zou goed moeten komen:

1. Als je de computer aan doet druk je op DEL of F12 (eerste scherm dat je te zien krijgt) dan kom je in de BIOS
2. Vervolgens ga je naar het gedeelte 'BOOT' en selecteer je bij 'Primary Boot Device' je CD-ROM speler.
3. Je doet de Windoes XP CD in de CD-ROM speler.
4. Je gaat naar 'EXIT' en drukt op 'Exit and save changes' oid. (Je PC start nu automatisch op)
5. Je volgt het installatie proces van XP.
6. Je gaat weer in de BIOS en selecteert vervolgens je harde schijf als 'Primary Boot Device', en je herhaald stap 4.

Als het goed is heb je nu een PC met XP erop.

7. Je installeert alle drivers vanaf de USB.

Was dat niet jou probleem zeg dan even wat wel je probleem is, en misschien heb ik daar ook wel een oplossing voor ;)

Ja ik dacht al zoiets. het probleem is dat ik blijkbaar een wachtwoord nodig heb, kan dat?

Wachtwoord voor de BIOS bedoel je? Dat zou best kunnen, maar bij nieuwe is dat nooit het geval.
Je zou die 'iemand' ernaar moeten vragen als er een wachtwoord opzit.

nee als je win xp erop wil zetten komt er zn schermje telekens op veder klikken en staat er voer een product key in

op een of andere manier ben ik rechtstreeks op het boot menu geraakt. de eerste drie stappen zijn dus compleet
bedankt. bij verdere problemen geef ik nog wel eens een seintje.
:)

het probleem is opgelost. er klopt nog iets niet met het internet maar dat is weer een ander verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan