windows XP als upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik ben bezig een computer te bouwen, althans de onderdelen zijn besteld. Ik koop een moederbord van ASUS M2NPV-VM en een Athlon 64 X2 processor. In de gebruiksaanwijzing van het ASUS moederbord staat dat het moederbord Windows 2000 / XP ondersteunt. Ik ben me nog aan het oriënteren op het besturingsprogramma. Ik kan een legale Windows XP Upgrade kopen. Dit houdt, dacht ik, in dat je een oudere versie van Windows geïnstalleerd hebt, en daarop de Windows Upgrade XP overheen installeert ?? Ik heb een legale windows 98se en daar zou ik dus de Upgrade XP overheen kunnen installeren. Echter in de gebruiksaanwijzing van het moederbord staat dat hij alleen Windows 2000 / XP ondersteunt. Hoe kan ik de nieuwe Windows XP Upgrade installeren ??
 
uhm eerst op je oude pc naar windows xp upgraden en dan pas je hdd in je pc stoppen ... klaar of bij iemand anders doen
 
uhm eerst op je oude pc naar windows xp upgraden en dan pas je hdd in je pc stoppen ... klaar of bij iemand anders doen

Dat zal helaas niet lukken zo,daar voor zijn de Hardware onderdelen te verschillend voor,XP accepteerd dat niet.

Beter gewoon Orginele volledige kopen.
 
En als ik doe wat mraats zegt: de upgrade versie XP op de oude computer upgraden over 98se, vervolgens de HD in de nieuwe computer zetten en eventueel Microsoft benaderen en zeggen dat ik moederbord en processor veranderd heb ???
 
Dan nog zal je Xp installatie niet werken.....waarom heb ik al gemeld.

Zet op de nieuwe dan eerst 98,doe dan de upgrade,krijg je dus wel een Dual boot.

Maar persoonlijk vindt ik dit niet ideaal.
 
En als ik doe wat mraats zegt: de upgrade versie XP op de oude computer upgraden over 98se, vervolgens de HD in de nieuwe computer zetten en eventueel Microsoft benaderen en zeggen dat ik moederbord en processor veranderd heb ???
Dat zal ook niet prettig werken. Met Window 98(se) kon je dat wel vrijwel zonder problemen doen. WinXp accepteerd dat niet en je gaat alleen maar fouten/problemen krijgen. Buiten het activeren om.
 
Dat zal ook niet prettig werken. Met Window 98(se) kon je dat wel vrijwel zonder problemen doen. WinXp accepteerd dat niet en je gaat alleen maar fouten/problemen krijgen. Buiten het activeren om.

Sterker; als XP überhaubt wil opstarten.

Ik heb het meerdere malen mis zien gaan. Gelet wordt op moederbord, processor, en meer.
Volgens mij kun je gewoon die XP gaan installeren. Tijdens de installatie wordt gevraagd om een Windows 98CD-rom zodat je aan kunt tonen dat je deze hebt.

Dit is 100% zeker zo met Office upgrades, en ik weet het vrij zeker voor Windows. Je kunt het altijd proberen.
 
Ik ben bezig een computer te bouwen, althans de onderdelen zijn besteld. Ik koop een moederbord van ASUS M2NPV-VM en een Athlon 64 X2 processor. In de gebruiksaanwijzing van het ASUS moederbord staat dat het moederbord Windows 2000 / XP ondersteunt. Ik ben me nog aan het oriënteren op het besturingsprogramma. Ik kan een legale Windows XP Upgrade kopen. Dit houdt, dacht ik, in dat je een oudere versie van Windows geïnstalleerd hebt, en daarop de Windows Upgrade XP overheen installeert ?? Ik heb een legale windows 98se en daar zou ik dus de Upgrade XP overheen kunnen installeren. Echter in de gebruiksaanwijzing van het moederbord staat dat hij alleen Windows 2000 / XP ondersteunt. Hoe kan ik de nieuwe Windows XP Upgrade installeren ??

waarom koop je geen oem xp cd dan als je toch hard waren koopt kan je zo een er bij,
koopen voor een klein bedrag is maar een idee.
de regel is wel dat je een hardwaren produkt besteld. harddisk ect.
 
beste oplossing , heb je 100% zkrheid en scheelt niet veel in prijs en dan oude pc verbinden met nieuwe pc en dan gegevens overpompen
 
beste oplossing , heb je 100% zkrheid en scheelt niet veel in prijs en dan oude pc verbinden met nieuwe pc en dan gegevens overpompen

Hoe bedoel je? De hele Windows installatie? Dat gaat niet lukken natuurlijk?

ik heb het toch meerdere malen gedaan
Als de hardware erg op elkaar lijkt kan het goed gaan ja.
 
Als de hardware erg op elkaar lijkt [i zei:
kan[/i] het goed gaan ja.

dan nog gaat dat dus niet wegens de hardware nummers die in het hall bestand staan.
 
je gaat nu een 2de pc bouwen toch?

als die klaar is ... dan verbinden met je oude pc en dan kun je bepaalde bestanden stel je voor als fotos etc overkopieren via het net
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan