Windows XP beschadiging! Mega probleem:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

navavista

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
77
Hoi allemaal,

Ik zit met een zeer vervelend probleem opgescheept, namelijk het volgende:
Ik heb een recovery console op mijn windows willen uitvoeren, i.v.m. een chronisch afsluitprobleem die waarschijnlijk te herleiden is aan een beschadiging op mijn windows.
Ook bevriesde mijn pc soms gewoon als ik mijn pc aan deed om op te starten, wanneer ik de pc opnieuw startte deed hij het gewoon weer.
De recovery console was nodig om het afsluitprobleem en het bevriezen van de pc op te lossen en de windows beschadiging zodoende te herstellen.

Alleen heeft het volgende zich voorgedaan. Alles ging goed in het begin. De bestanden moesten gekopieerd en de drivers ook naar van de originele windows xp home cd.
Toen ik bij het laaste onderdeel aankwam bij de setup om windows te installeren gebeurde het volgende: Hij ging aftellen van 39 min, na 37 min en bij 34 min deed ie opeens niets meer. Mijn cd ging niet meer verder met kopiëren en downloaden. Ik ben toen weer opnieuw begonnen (had ik dit maar nooit gedaan) in de veronderstelling dat de cd misschien vast was gelopen. Maar bij de tweede keer gebeurde precies hetzelfde.
De Cd doet niets meer bij setup en loopt vast bij 39 min.

Ik krijg steeds deze melding, set up wordt opnieuw gestart.

Plaats de CD met de naam windows xp Home edition service pack 2 in station E en klik op Ok U kunt de bestanden en drivers nu updaten.

&
U kunt ook op Ok klikken als u bestanden wilt kopiëren naar een andere locatie, zoals een diskette station.

Heb toen geprobeerd op te starten via de Veilige Modus, aangezien ik steeds in het setup scherm vast bleef zitten en ik niet verder kon.

(Zelf denk ik dat mijn windows xp home cd misschien beschadigd is, aangezien ik mij een vorige installatie 2 jaar geleden precies hetzelfde had met diezelfde cd.)

Bij veilige modus moest is voor de optie kiezen opstarten met Microsoft Windows XP Home edition.

Toen kreeg is steeds het volgende op mijn scherm te zien

Melding
Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen

BAD-POOL-CALLER??!!
Controleer of alle hardware en software goed is geïnstalleerd of start de pc nogmaals op.

Als het probleem zich blijft voor doen dient u alle nieuwe hardware of software te vervangen of uit te schakelen Schakel Bios geheugen opties zoals caching of het maken van schaduw kopieën uit.

Onderstaan stond dit bericht: ***stop:0x000000C2 Cc0000007,
0x00000CD4, 0XC066F175,
0XF7800F5A

Wat is hier nu aan de hand? Dien ik nu een andere originele xp home cd te kopen, doordat die andere waarschijnlijk niet goed is, doordat de installatie was onderbroken. Of dien ik een windows reboot cd te hebben. Kunnen mijn gegevens op de pc nog gered worden, of is dit een hardware of softwarematig probleem?:(
Groetjes,

Navavista:(
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je de installatie probeert te herstellen m.b.v. de windows XP installatie-cd en dat er tijdens de installatie dan een pop-up komt met de vraag om bepaalde een bepaald bestand/cd te laten installeren.

Deze pop-ups komen tevoorschijn omdat de setup naar hardwaredrivers gaat zoeken die niet op de windows-cd staan. Er wordt dus om 3rd party-drivers gevraagd, je zou dan moeten kijken welke bestand hij dan nodig heeft en bij welk stuurprogramma dit bestand hoort.

Anders raad ik je aan om in plaats van herstellen je computer opnieuw te installeren.

Veel succes!

Modag
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan