Windows XP: bestand opslaan als lukt niet meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basalias

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
9
Hallo,

Als ik een bestand wil oplsaan als, loopt mijn computer vast?? Dit gebeurt zowel als ik een E-mail bijlage wil opslaan of als ik via een programma een bestand wil openen (bovenin; zoeken in)

Ik heb windows XP opnieuw geinstalleerd heb de juiste virus scanners maar het blijft een probleem.

Als ik via windows verkenner naar de programma's ga kan ik ook niks doen en ik zie aan de linkerkant niet alle programma's, deze komen na +/- 10 minuten naar voren!!

Kan iemand mij helpen???
 
Hoe oud is de schijf ? Schijf te vol? Al eens gedefragmenteerd? Geen foutmeldingen?
 
Hoe oud is de schijf ? Schijf te vol? Al eens gedefragmenteerd? Geen foutmeldingen?

Hallo Mik, Dank voor je reactie!!

Schijf is 3 jaar oud, vrije ruimte 269gb (gebruikt 10 gb) onder windows 2000 nooit problemen en ja ik heb voordat ik je antwoorde gedefragmenteerd, heb het probleem nog steeds.
En er zijn geen foutmeldingen.

Groeten,

Bas
 
NeeMik, nog niet, maar moet ik dat doen via uitvoeren of alles opnieuw installeren??????


Mik, ben ik nog een keer,

Ik krijgnu TELKENS de melding, ook als ik zoeken of uitvoeren ebruik, de melding dat er een fout is in explorer.exe!!! Deze melding krijg ik in een foutrapport, na alt/contr/delete om een programma te kunnen afsluiten (zoals uitvoeren- en zoeken welke niet meer normaal willen sluiten)

Explorer verwijderen?? updaten naar versie 8??? Ik hoor wel vaker dat met explorer problemen zijn?

Stel je advies op prijs.
 
Je moet explorer (verkenner) niet verwarren met iexplorerer (internetbrowser),dat zijn twee heel verschillende begrippen.
Als explorer niet wordt geladen betekent dat dat je Windows/gebruikersomgeving ook niet wordt geladen en je in feite niets meer kunt doen.
Je kunt chkdsk /r proberen (als dat nog lukt anders moet je het via de herstelconsole doen) door
Wintoets+R
Typ
cmd
enter
voer in 't zwart venster de opdracht in (bij de knipperende cursor en let op de spatie in de opdracht)
enter
herstart de pc
Heeft dit geen resultaat dan kunnen je nog de schijf controleren met een speciaal programma (daar hebben we 't dan wel over) en kijken wat daar uitkomt,want een herinstall. heb je al gedaan zag ik.
 
Laatst bewerkt:
Je moet explorer (verkenner) niet verwarren met iexplorerer (internetbrowser),dat zijn twee heel verschillende begrippen.
Als explorer niet wordt geladen betekent dat dat je Windows/gebruikersomgeving ook niet wordt geladen en je in feite niets meer kunt doen.
Je kunt chkdsk /r proberen (als dat nog lukt anders moet je het via de herstelconsole doen) door
Wintoets+R
Typ
cmd
enter
voer in 't zwart venster de opdracht in (bij de knipperende cursor en let op de spatie in de opdracht)
enter
herstart de pc
Heeft dit geen resultaat dan kunnen je nog de schijf controleren met een speciaal programma (daar hebben we 't dan wel over) en kijken wat daar uitkomt,want een herinstall. heb je al gedaan zag ik.

Maandag, 29-3, alles gedaan, stap 1 t/m 5, conclusie: ONBESCHADIGD!! Computer gaf wel het volgende een keer aan:
Bezig met het herstellen van fouten in de volumebitmap.
Er zijn problemen met het bestandssysteem vastgesteld.
Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.
, dit was VOOR je laatste instructie.

Dit nu een keer proberen??? Het blijft een probleem met explorer.exe.
Stel je antwoord op prijs.
 
Maandag, 29-3, alles gedaan, stap 1 t/m 5, conclusie: ONBESCHADIGD!! Computer gaf wel het volgende een keer aan:
Bezig met het herstellen van fouten in de volumebitmap.
Er zijn problemen met het bestandssysteem vastgesteld.
Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.
, dit was VOOR je laatste instructie.

Dit nu een keer proberen??? Het blijft een probleem met explorer.exe.
Stel je antwoord op prijs.

Vervolg ma-29-03-2010. chkdsk/f ook gedaan, geen oplossing. memtest gedaan, alles werkt. Programmaatje OCCT gedraaid, geen hardware problemen? Heb jij nog suggesties of zal ik maar gewoon een windows 7 versie kopen en op hoop van zegen.
 
:D Wil je alleen Win7 of een nieuwe pc kopen? Hoe oud is je huidige pc?
 
Het vreemde is dat je een schone installatie hebt gedaan en het probleem nog hebt,dus zou je zeggen dat 't probleem niet binnen het OS ligt maar in de overdracht van gegevens tussen harde schijf,processor e/o geheugen,eerlijk gezegd denk ik zelf aan de harde schijf of aansluiting v.d. schijf heb je de kabels al 's gecontroleerd? Of ze nog goed ingeplugd zitten?Heb je Sata aansluitingen (rood kabeltje) of Ide aansluiting (brede platte kabel)? Die Sata-kabeltjes willen nog wel 's los gaan zitten omdat het vrij stugge kabels zijn.
Start je pc wel direct op? Of heeft hij daar ook moeite mee?
 
Laatst bewerkt:
Het vreemde is dat je een schone installatie hebt gedaan en het probleem nog hebt,dus zou je zeggen dat 't probleem niet binnen het OS ligt maar in de overdracht van gegevens tussen harde schijf,processor e/o geheugen,eerlijk gezegd denk ik zelf aan de harde schijf of aansluiting v.d. schijf heb je de kabels al 's gecontroleerd? Of ze nog goed ingeplugd zitten?Heb je Sata aansluitingen (rood kabeltje) of Ide aansluiting (brede platte kabel)? Die Sata-kabeltjes willen nog wel 's los gaan zitten omdat het vrij stugge kabels zijn.
Start je pc wel direct op? Of heeft hij daar ook moeite mee?


ALLE kabels geinspecteerd, alles zit vast, gelijk schoongemaakt, is ook de oplossing niet. Weer ALLE testprogramma's gedraaid, geen storingen?? Ook even de oude win-2000 erop gezet, nu GEEN PROBLEMEN??? Ik probeer het woensdag eerst wel met een andere win-XP en anders breng ik hem weg. Onmisbaar voor mijn werk.

Dank voor al je input!!!
 
Ja dat zou je nog kunnen proberen.
Succes,we horen het nog wel als het gelukt is.
 
Ja dat zou je nog kunnen proberen.
Succes,we horen het nog wel als het gelukt is.


Hallo Mik, alles werkt weer, ondanks dat ik werkte met een officiele windows xp home edition, scheen deze het probleem te zijn. nieuwe software gekocht, geinstalleerd en alles werkt weer.
Nogmaals dank voor al je input. Fijne dagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan