Windows XP beveiligd, nieuwe mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vamos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum.
ik zal mijn vraag hier stellen. ik heb 20 min gezocht om een plaats te vinden waar ik mijn vraag mocht posten, en dit leek mij de beste plaats.

Ik kocht daarstraks een windows xp computer, maar er zit een wachtwoord op en geraak er dus niet binnen.
weet iemand wat ik kan doen?

wat wil ik met de pc kunnen:

1 -liefst van al een OPEN TTD http://www.openttd.org/en/ server van maken. ik weet niet hoe dit moet

2 -als 1 niet lukt, wil ik er ubuntu op zetten.

3 -als 2 niet lukt, dan zou ik er windows 8 op willen.

4 -als 3 niet lukt, gewoon windows xp op zetten maar dan zonder wachtwoord.

bedankt voor jullie tijd

groetjes,

Dorus

Opties die je hebt: wachtwoord verwijderen met Hiren's boot cd, of schijf formateren en er zelf een besturingssysteem op zetten.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Je stelt een vraag m.b.t. het aanmelden/inloggen op een XP OS dus ook maar in die sectie gezet.

Zelf doe ik in zo'n situatie altijd wat K1pje zegt.
De Hiren's boot CD bevat een tool waarmee je het Administrator wachtwoord kunt verwijderen.
Je kunt je dan als gebruiker Administrator in Windows XP aanmelden.

Ok, kijk even naar het logo voor het inlog- of welkomst-scherm verschijnt, of er XP Home of Professional staat.

Als er Home staat, kan je opnieuw starten & met F8 naar de Veilige modus te gaan. Dan kan je in het inlogscherm Administrator typen, of dat in het welkomstscherm aan klikken, & meestal is daar geen wachtwoord voor ingesteld.

Via Configuratiescherm, Gebruikers-accounts kan je dan het wachtwoord van de normale account verwijderen.

Meteen een mooie oefening als je met de Password Changer in de HBCD gaat stoeien, want als je het daarmee doet moet je de eerste keer ook in Veilige modus opstarten. Kleine lettertjes in de Gebruikers-Handleiding, maar ja, wie leest die dingen nou...
;)

Hallo,

Bedankt voor de tip!!! het is gelukt. ik ben happy!

Laatst bewerkt door een moderator:
nog even een vraag:

op die pc, staan er nog foto's facturen, nummers, wachtwoorden van de vorige eigenaar. zou ik hem best inlichten of niet?
wie wil kan zijn bankrekening plunderen !!!!!!! ik ga dat ZEKER niet doen maar als iemand anders deze pc had gekocht was zijn rekening misschien LEEG!!!!!!!!

Ikzelf zou de boel netjes wissen maar wel de vorige eigenaar een mailtje sturen dat het niet zo slim is van hem/haar. Dat is in ieder geval de eerlijke oplossing.

Niet iedereen is zo alwetend van computers hè ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan