Windows XP blijft de hele tijd heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samourai

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
94
Wanneer ik de pc aanzet krijg ik het scherm waarin ik kan kiezen tussen "windows normaal opstarten ",veilige modus opstarten enz.Wanneer ik in de veilige modus wil opstarten lukt dat niet en dan wordt de bewerking afgebroken.Wanneer ik windows normaal wil opstarten schijnt dat te lukken maar op het eind krijg ik een blauw scherm gedurende één seconde en de opstart herbegint keer na keer.Hoe kan ik dit probleem herstellen?Ik ben al geraakt tot : na insteken vd xp cd en dan op R drukken om de herstel console te starten en dan krijg ik C:> Maar wat moet ik dan verder typen? ik heb al cghksf of zoiets gedaan = schijfcontrole maar hij vind geen fouten op de schijf.
Heeft iemand een gepaste oplossing??Alvast veel dank.:thumb:
 
je kan proberen met fixmbr lukt dit niet dan zit het probleem elders.
 
Fixboot nog proberen in die herstelconsole

Start via F5 of F8 en gebruik "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" krijg je een foutmelding waarmee je meer mee kunt.
 
Fixboot nog proberen in die herstelconsole

Start via F5 of F8 en gebruik "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" krijg je een foutmelding waarmee je meer mee kunt.


Wanneer ik op F5 druk dan krijg ik niet "automatisch opnieuw....enz" maar boven 3x "veilige modus" dan daaronder "logboekregistratie..." VGA modus...Laatste bekende conf.... Active directory......Foutopsporingsmodus
Welke dien ik dan aan te klikke?
Ondertussen wel FIXBOOT gedaan en op F5 gedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Schijf in een andere pc erbij hangen, kan dat? kun je hem daar controleren.
 
Niet altijd, maar probeer het.

Hola
nu heb ik eerst een schijfcontrole geprobeerd met de externe schijf die ik normaal gebruik voor al mijn backups.Dit is dus niet gelukt en het geviolg is dat ik deze schijf niet meer kan lezen.Ik krijg een fout melding C:\ is niet toegankelijk
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
Heb je enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken zodat deze externe schijf weer leesbaar wordt??
 
Reactie op mijn eigen vraag

Ik ben tot de konstatatie gekomen dat het soms gevaarlijk is om klakkeloos adviezen op te volgen zoals het advies van Lange Pier om een schijf in een externe behuizing te steken en er dan een "schijfcontrole" op te verrichten.De schijf wordt daardoor onleesbaar want er komen een aantal bestanden op die dat blokkeren.Op een externe schijf via usb mag zelf geen Nrton System Works toegepast worden.Gelukkig heb ik wel de gegevens van die schijf kunnen rekupereren met het programma "File Scavenger 3.0"maar dat kostte mij een halve dag.
De schijf waar Windows XP hele tijd bleef heropstarten heb ik niet kunnen lezen met File Scavenger en dus heb ik het "probleem " alleen maar kunnen oplossen door de schijf te formateren en er een aandere Windows XP op te zetten.En nu wekt alles weer maar ben wel alle gegevens en spellen enzovoort kwijt die op die schijf stonden.
Toch bedankt voor de goed-bedoelde reakties en mischien volgende keer beter???
:thumb:
 
Kan ik dat ook doen wanneer ik hem in een externe behuizing steek en dan via de usb poort??


Schijf in een andere pc erbij hangen, kan dat? kun je hem daar controleren.

Tja, je kunt het nu wel netjes afschuiven op een ander, het is je eigen advies geweest en niet de mijne, en je vermelde ook nog eens dat het niet ging.

Dusse. zoek eerst de fout bij jezelf.:evil:
En inderdaad de volgende keer beter, vooral met zelfkritiek.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan