Windows xp blijft hangen door een vreemde beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

zamaan69

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Windows xp

ik heb geprobeerd een crack te downloaden voor winrar. was de enigste actie voor een probleem.

laptop uit gedaan was normaal een uur later weer opstarten windows werkt tot een bepaalde punt daarna verschijnt het beeld onder.( zie beeld onder)
ik krijg geen toegang meer tot mijn systeem en uit doen moet de stroom kabel uit het stop contact gehaald.

formateren lukt het ook niet want lap top leest de cd maar gaat niet naar het beeld waar ik kan formateren maar staart het systeem gewoon.
via de buis had het seq. van lezen veranderd dat he van de cd leest maar laptop leest niet de cd en gaat weer naar hd.

zie foto onder
20110424359.jpg

Laatst bewerkt:
Kan je ook niet in de veilige modus komen met f8?
Als dat wel kan, kun je systeemherstel gebruiken.

Dit lijkt me gewoon een duidelijk virus, denk je ook niet? Ik zal even voor je op youtube beetje rondkijken voor iets van een serial die je dan daaronder kan invullen. Hoogstwaarschijnlijk word als je een van die telefoon nummers belt, heel veel geld van je rekening afgehaald, of ze gaan bellen via jou nummer en kost het dus jou geld. Niet bellen dus, maar dat spreekt voor zich neem ik aan...
Maar start je pc wel op, en zie je daarna pas dit scherm? Als hij wel gewoon opstart (en je misschien het inlog geluid hoort, als hij automatisch inlogt) dan kan je proberen op CTRL+SHIFT+ESC te drukken. Misschien opent dan taakbeheer, en kan je naar de tab processen gaan om daar het vreemde proces te stoppen. (Vreemd process herken je vaak aan willekeurige namen). Dus echt van die zinloze namen waardoor ze onopvallend moeten zijn. Post anders ff een lijstje met ALLE namen van de processen die er in staan, dan help ik je wel met kijken welke het is ;))

Nou wat ik kon vinden was:
Hier lijkt iemand hetzelfde te hebben: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic393455.html

Ik weet niet hoeveel cijfers er per vakje in gaan, maar probeer deze code in te vullen: 1351236 (ik kwam hem op meerdere sites tegen)
Ik vond namelijk een youtube filmpje van mensen (profs) die wel het nummer hadden gebeld, alleen die hadden denk ik een iets oudere versie van het virus. (Zie deze video (klik bijna aan het einde voor het stukje van het telefoon nummer, en dan zie je ook de activatie code. Video: [video=youtube;WyAmC6DPRzw]http://www.youtube.com/watch?v=WyAmC6DPRzw&feature=player_embedded[/video]

Laatst bewerkt:
Als het gelukt is met die code (1351236) meld het dan even. Dan ga ik je helpen met een grondige scan, en het verwijderen van het virus voor zover het volgens mij kan, en wat mij lukt. ;) :thumb:
P.s.: wees niet ongerust ;)

Laatst bewerkt:
wat je ook doet je moet zowie zo niet gaan bellen maar dat is je vast wel duidelijk.

Beste Luuknl

windows start tot even na start geluid dan verschijnt het beeld.
ik log automatisch op labtop.

CTRL+SHIFT+ESC drukken gaf geen reactie verschijnt het zelfde beeld.

de cijfers passen niet in het lege vakken in elke vak moet 1 cijfer ingevoerd.

zeker heb ik besloten niet te bellen met de boven genoemde tel. nummers.

nog geen oplossing voor het verwijderen van het virus.

een andere vraag.

Waarom leest niet van de oprating cd ik heb via de bios de freq. ook verandert en toch gaar hij niet van de cd lezen.

Lukt CTRL+ALT+DEL wel? Kan je dan taakbeheer openenen?

Misschien dit proberen (hopelijk kan je engels):

1.Restart your PC and DO NOT maximize that activation screen. Herstart je pc en NIET te maximaliseren dat activatie scherm. Let it minimized. Laat het tot een minimum beperkt.

2.Press Ctrl+Alt+Del repeatedly until you get a Task Manager window (maybe behind the blue screen). Druk op Ctrl + Alt + Del totdat u een venster Taakbeheer (misschien achter het blauwe scherm) te krijgen.

3.Finish a "svchost.exe" process which has a strange description (only that one!!!).

4.From the Task manager, execute "explorer". Windows will now open.

Misschien lukt dat wel??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan