windows xp blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaspc

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
12
Hey

ik had een lifetec pc opnieuw geïnstalleerd met windows XP Home Edition. Ik waw hem vergeten activeren. Ik zette hem altijd op slaapstand dus waarschwude hij mij daarvoor niet. ik moest hem is opnieuw opstarten voor een programma dat ik geïnstalleerd had en dan kwam erop dat ik hem moest activeren, of ik kon niet verder. daarna wou ik hem terug opnieuw installeren maar het lukte niet, hij wou de cd-rom niet openen en ik had het nochtans verandert in de BIOS. en met en diskette lukt het ook niet. Wat moet ik nu doen?

thomas aelbrecht:p
 
Gewoon activeren? Alleen Internet voor nodig.
 
Je cd rom drive heeft een noodoplossing.
Paperclip in het kleine gaatje prikken, en hij opent zich.
 
nee, ik bedoel dat als ik de cd-rom erin steek dat hij hem niet opstart. en ik heb het nochtans ingesteld in de BIOS.
 
Dan is je cd vermoedelijk niet opstartbaar.
Leen bij een kennis een opstartbare met dezelfde versie als jij hebt, en gebruik je eigen licentie.
Of na het installeren met een keychanger je eigen licentie erin zetten.
 
Hoi,

Dat kan dat hij niet opstartbaar is maar hoe heeft hij het dan eerst gedaan misschien even de uitleg hier van.
 
Hoi,

Coenraad dacht dat je een xp had die dus niet opstartbaar is, maar je hebt hem toch al 1x geïnstalleerd daarom even de vraag hoe je het gedaan hebt om die verwarring uit de lucht te helpen.

Ps welkom op Helpmij
 
Laatst bewerkt:
gewoon standaard, zoals de installatie het aangeeft. maar voor de rest versta ik de vraag toch niet.
 
Hoi,


Ik snap niet wat je hier niet aan verstaat want het is simpel startte hij wel automatisch op de cd-rom toen je de cd-rom speler als first boot had gezet? zo ja probeer dat dus nogmaals.
 
aah, de eerste keer startte hij wel op van de cd-rom. maar nu wil hij niet.
 
Hoi,

Niets aan de boot volgorde veranderd na die keer?
 
de eerste keer heb ik de cd-rom eerst gezet en daarna de harde schijf en de tweede keer juist hetzelfde.
 
ik moest hem is opnieuw opstarten voor een programma dat ik geïnstalleerd had en dan kwam erop dat ik hem moest activeren, of ik kon niet verder.
Hoi,
toen je die boodschap kreeg kon je toch gewoon alsnog activeren? Hoezo opnieuw installeren?
 
ja, da weet ik. ma ik wist n dat ik hem nog moest activeren. Ik wil hem gewoon opnieuw installeren. ik stel het cd-rom station in als first boot maar hij wil niet opstarten van de cd-rom. en met een diskette formatteren weet ik niet hoe het moet.

Thomas
 
Goedemorgen,

Heb je nu wel de xp cd-rom eruit? zo ja kijk eens of de speler wel andere cd-roms leest.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen andere windows cd-roms. want een andere cd-rom kan ik niet openen want hij start niet op voor ik hem activeer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan