Windows XP Boot CD Creëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamert

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Momenteel ben ik een beetje aan het googlen, zoekend naar een manier om een boot cd te maken. Nu weet ik wel wanneer je bijvoorbeeld een acer preload cd of een fujitsu siemens cd of wat dan ook kunt bewerken zodat je een kale versie krijgt.

- De i386 folder kopieëren etc
- ServicePack slipstreamen zodat deze gelijk geïnstalleerd staat.

Maar nu weet ik dat het ook mogelijk is om je eigen software direct te laten instaleren met een keuze menu welke software je er op wilt.
Zo zou je dus automatisch bijvoorbeeld VLC Player of andere players kunnen instaleren.
Ook drivers voor je pc moet je er bij op kunnen zetten.
Maar hoe zorg ik er voor dat je de software en drivers op de boot cd / dvd krijgt met ook nog eens het keuze menu dus om je eigen toepasbare software te instaleren.

Hier staat een voorbeeld zodat diegene die willen helpen een idee krijgen wat ik bedoel:

http://kooolanl.ko.funpic.de/ftd/loleh.png

Op deze dvd staat bepaalde software niet die ik er graag bij zou zien.
Het is dus wel zo dat ik in het bezit ben van een legale versie van windows xp / office 2007 / office 2003 etc. Ook het serienummer moet dus hier in verwerkt worden.

Het word dus een soort van recovery cd van het huidige systeem dat ik nu heb. (tenminste ik draai nu een test pc met precies de software / drivers die ik wil gebruiken)

Aangezien ik alles legaal heb zou het dus geen probleem mogen zijn om je eigen boot dvd te maken.

Mocht er iemand zijn die enig idee heeft, ik hoor het zeer graag. Mocht ik zelf hier achter komen dan laat ik het jullie natuurlijk weten.

MVG

lamert

en wil je een complete kopie van je harddisk gebruik dan drive image.Dit is de gratis versie.
Er zijn ook betaalbare versie bijvoorbeeld van acronis

Thanks mensen :)
Ben nu een beetje aan het spelen, kijken wat er mogelijk is met nlite en via de site een beetje rondgekeken hoe ik een installatiescherm kan toevoegen, met een beetje prutsen ga ik er nu vast uit komen. :)

Thnx!!

lamert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan