Windows XP Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

megam

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Hallo mensen

ik heb een pc gekocht nu wil ik windows xp er op instaleren.

Nu heb ik van iemand een CDtje gekregen maar die start niet op via de bios.

Nu wil ik hem zo branden dat als ik hem in de CD rom drive doet dat hij meteen opstart als ik de pc opstart.

Wie kan me helpen

p.s Heb al in de bios als nummer 1 in booth de CD rom drive.

p.s Heb al in de bios als nummer 1 in booth de CD rom drive.
Dan moet je CDtje dus gewoon opstarten en als ie dat niet doet is het geen best CDtje.:cool::P

Weet je of bij jou .... > Autorun < werkt ?? :( ?

Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Autorun is hier niet relevant: De PC moet hier kunnen worden opgestart vanaf CD, en Autorun is relevant binnen Windows, niet daarbuiten.

@topic-starter:
Kopieer de inhoud van de XP Cd naar een map. Onhoud welke map het is, want die heb je later nodig.
Maak m.b.v. deze instructie op unattended.msfn.org een opstartbare XP installatie-cd, opgeslagen als .ISO bestand (download alle 3 bestanden daar: CDIMAGE_GUI.exe, CDIMAGE.exe en boot.img, want je hebt ze alle drie nodig).
Het gemaakte .ISO bestand kun je dan naar CD branden als image, bijv. met ImgBurn, optie "Write image file to disc".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan ik niet gewoon de inhoud van XP op me hardeschrijf zetten ( andere computer wie wel gewoon doet )

En dat als iso omvormen ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad: Omdat er nu geen Windows op je 'nieuwe' computer staat zul je mijn instructies moeten uitvoeren op een andere computer.

Tijs.

ja het is allemaal in het engels en ik ken amper engels

Dan zijn er 3 mogelijkheden:
a. Leer Engels :P
b. Haal iemand erbij die wél Engels kan. De instructie heeft voldoende plaatjes en tekst, zodat het niet moeilijk moet zijn hem te volgen.
c. Haal de pagina door de vertaalcomputer: link

Tijs.

Fijn dat het opgelost is.

Graag nog even vermelden hóe je het hebt opgelost.

Tijs.

Sorry voor me late reactie.

Was nogal druk

Ik heb een cd rom geleent ( Originele ) en die heb ik gebrand met nero . Heb zelf natuurlijk een legal key.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan