Windows XP cd start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

DromenLies

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hoi Iedereen,

Ik heb een probleem, ik heb een nieuwe windowscd gekocht, de home editie en wil die u installeren op mijn Asus laptop waar al XP pro opzit. Nu zegt ie dat hij de cd niet kan uitvoeren omdat die niet compabitel (oid) zou zijn met windows.
Echter mijn oude windows cd kan ik voorlopig niet over beschikken en deze is net nieuw en heb er al een hoop centjes aan uitgegeven.

Ik wil windows trouwens installeren omdat ik een SMART hard disk melding kregen status BAD backup and replace maar dat gaat dus niet omdat mijn pc de windows niet wil opstarten..

Iemand tips?

heb je in de bios je cd-rom speler ingesteld als first boot device??

Ja dat heb ik gedaan.

Heb de cd al getest in mijn oude pc en daarin deed ie het wel dus het ligt echt aan het systeem en niet aan dat de cd eventueel stuk zou zijn.

doet de cd het ook in een andere pc??

miss is moederbord defect...:confused:

Zelf denk ik dat het probleem is dat er nu windows pro opstaat en ik wil overstappen naar windows home, een minder geadvanceerde versie. Ik heb alleen geen idee wat ik hieraan kan doen.

Hoi Iedereen,

Ik heb een probleem, ik heb een nieuwe windowscd gekocht, de home editie en wil die u installeren op mijn Asus laptop waar al XP pro opzit. Nu zegt ie dat hij de cd niet kan uitvoeren omdat die niet compabitel (oid) zou zijn met windows.
Echter mijn oude windows cd kan ik voorlopig niet over beschikken en deze is net nieuw en heb er al een hoop centjes aan uitgegeven.

Ik wil windows trouwens installeren omdat ik een SMART hard disk melding kregen status BAD backup and replace maar dat gaat dus niet omdat mijn pc de windows niet wil opstarten..

Iemand tips?

om uittetesten ff windows cd-rom van iemand anders lenen kijken of die het wel doet

het maakt niet uit dat je van pro naar home overstapt .. heb je de cdspeler op een andere pc geprobeerd??

Hoi

Welkom op helpmij,

Je kreeg een smart melding dan is er volgens mij iets niet in orde met je hd heb je nog wel floppy disk in het notebook zitten.

Modag

Laatst bewerkt:
Ja heb ik gedaan, ik heb nl 2 pc's een oude (die het nog doet) en een nieuwe asus die dienst weigert... in mijn oude laptop start de cd gewoon op, in mijn nieuwe hoor ik wel dat ie de cd laadt maar vervolgens zegt ie:

windows kan niet van deze schijf lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatibel is met windows

Hoi

Welkom op helpmij,

Je kreeg een smart melding dan is er volgens mij iets niet in orde met je hd heb je nog wel floppy disk in de pc zitten.

Modag

ja dat heb ik, ik heb een nieuwe hd gekocht en die ingebouwd. als ik mijn pc dan aanzet krijg ik de melding choose boot device and press key or insert boot device media and press key.

Ik nam aan dat die media een windows cd moest zijn.

Hoi,

Ik denk dat je toch voor boot device moet kiezen dan zal je denk ik de cd-rom speler als first kunnen zetten dan zou het goed moeten gaan.

Modag

Hoi,

Ik denk dat je toch voor boot device moet kiezen dan zal je denk ik de cd-rom speler als first kunnen zetten dan zou het goed moeten gaan.

Modag

zo staat ie al ingesteld; cd/dvd first boot priority, dat bedoel je toch?

Hoi,

Ja dat bedoelde ik.

en er staat toch niets op de hd . en wat voor hd is het een ide of sata

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan