Windows xp cd werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik heb wat computerproblemen en wil windows xp opnieuw instaleren. Ik stop de windows xp cd in de computer en selecteer de cd/dvd rom drive om mee op te starten. Ik krijg de standaard melding: druk op een toets om de instalatie van windows xp te starten en nadat k op een toets heb gedrukt wordt het scherm zwart en blijft het zwart. Ook met een andere xp cd hetzelfde probleem. Gparted kan wel gewoon via de cd/dvd rom drive opstarten evenals de linux ubuntu instalatie cd. Linux staat overigens ook geinstaleerd en werkt prima. Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Vincent

ps: gparten wil wel laden, maar als k dan force vesa driver kies, wat normaal werkt, start de computer opnieuw op...

Toevallig een sata schijf in jouw computer?

Dan zul de sata drivers eerst moeten laden voordat je verder kunt.
tijdens installatie kun je op f6 drukken voor laden sata driver.....die staan op de cd van je moederbord.

Dat is het probleem, zover komt die niet eens. Nadat ik de cd/dvdrom drive heb geselecteerd om mee op te starten, wordt het scherm zwart. En tijdje terug deed een xp cd het gewoon nog goed.

OPGEPAST: om problemen te voorkomen moet je bij een dualboot eerst windows erop zetten en dan pas linux anders gaat dit hoogstwaarschijnlijk mislopen om je mbr te regelen.

ervaring mee, geen probleem, na windows instalatie gewoon ff de grub herinstaleren via linux cd;) maar iemand nog een oplossing voor de niet werkende xp cds?

opgelost

Probleem opgelost, volledige format gedaan.
merci voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan