windows xp code werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermano1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb de pc van me vriendin leeg gehaald om xp er weer goed terug op tezeten.
maar als xp om de code vraag pak die niet terwijl het toch die code is?.
nu weet ik dat ik dat opnieuw op kan vragen bij windows.
maar ik kan nergens het telefoonnr vinden.
maar schijn ook dat ik de fabriek daarvcan moet bellen.
waar ik ook het nr nergens kan vinden.
wie kan me hier mee helpen.
bij voorbaat alvast bedankt.

groetjes herman

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Weet je zeker dat je de goed code invult de 0 lijkt veel op een o bv zeg niet dat het zo is maar je weet nooit.
Telefoonnummer microsoft 020 - 50 01 500

Modag

dan heb je of:

- de code niet goed overgetypt;
- je hebt een andere installatie cd/dvd gebruikt die de door jou toegekende code niet accepteerd

ik heb dat nr gebeld maar die zegen dat ik de fabrikant moet bellen.
waar ze geen nr van weten?.

grtz herman

Dan heb je een OEM licentie, en zul je de mensen moeten bellen die jou je licentie verkocht hebben

(weet je wel zeker dat je met een oem cd installeerd en niet met een retail cd?

Het invullen van een code gaat nog vóór het activatieproces waarbij de code wordt geverifieerd op 'eerlijkheid'.
Het probleem zal dus 90+% zeker liggen aan een verkeerde XP cd. Er is (zoals al aangestipt door anderen) een verschil tussen OEM, Retail, Volume License en Upgrade installatie-cd's.
Daarnaast kun je geen CD-code van XP Prof gebruiken bij een XP Home installatie-cd en andersom, dus daar kan het probleem ook nog liggen.

Indien geïnteresseerd in hoe de verschillende installatie-cd'soorten' uit elkaar te houden (natuurlijk kan een pc-fabrikant hiervan afwijken): hier (sectie "Windows XP complete list - English locale" en een grotere/completere lijst staat hier)
Op dezelfde link staat ook de product-id indeling die op de Microsoft sticker staat op je systeem (dit is niet de cd-code); in de sectie "'yyy' -- the Channel ID". Je kunt dus o.b.v. de sticker afleiden welke versie je XP er op je vriendin's pc hoort.
Voorbeeld: Mijn XP product heeft als Product ID: 55677-OEM-xxxxxxx-xxxxx
Vanwege OEM is mijn XP licentie een OEM versie
Vanwege 55677 is mijn XP licentie een nederlandse XP Home licentie (zie in die link bij "MPC list - other languages").

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan