Windows XP crasht na een tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

leone

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Mijn windows xp valt telkens uit na aan half-uur tot langer erop te werken. Het geluid dat de computer maakt is alsof hij uitschakelt(ik denk het geluid van de harde schijf) maar nu blijft hij toch nog verderdraaien maar ik heb enkel nog een zwart scherm. Soms is dit zwarte scherm nog met een (dikkere)muis maar soms ook niet.

Maar er is ook een voorgeschiedenis aan verbonden. De dag ervoor had ik een probleem met een virus gehad en ik dacht dat ik alles weggekregen had met Avast maar de computer geraakte niet meer uitgeschakelt dus heb ik hem handmatig uitgezet nadat hij een uur aan het uitschakelen was. De volgende dag als ik mijn computer opstarte ging hij in het keuzemenu van veilige modus,.. gewoon opstarten kwam. En het maakte niet uit wat ik koos want hij startte telkens terug opnieuw op.

Ik kreeg dit probleem niet weg dus heb ik met behulp van Bart PE een image van mijn harde schijf van harde schijf terug geplaatst. Deze image was met DriveXML genomen een lange tijd geleden toen ik pas mijn computer geïnstalleerd had.

Ik heb geen idee hoe het komt dat mijn computer nu telkens in een zwart scherm uitvalt. Moet ik het bij hardware zoeken of kan het iets met virussen te maken hebben?

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier.
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
  • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.
Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord.
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.
Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

:thumb:

Hoi !

Win XP herstelconsole al geprobeerd =

Zie mijn post bij de vraag van " vanveelen`.

Greetz,

Harry.

Ik heb Malwarebytes' Anti-Malware laten draaien maar die heeft geen infecties gevonden.
Ik denk niet dat het eigenlijk een fout in winXP is want het ie een Image die ik terug heb geplaatst waarmee ik meer dan een jaar met win XP heb gewerkt.

nog een idee wat de oorzaak kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan