Windows XP doet niets meer!!! help!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaydon

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
9
Beste mensen op dit forum.
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie in dit forum en ik al veel problemen heb zitten lezen zit mijn probleem er niet tussen dus vandaar dit berichtje.

Ik heb een HP Pavilion en hij start niet meer op.
Een paar dagen geleden een herstelwerkset cd gemaakt en sindsdien erg veel problemen met mijn pc gekregen.
Als ik de pc wil opstarten komen er verschillende beelden tevoorschijn.
1) ik krijg een blauw scherm van hp met onderaan: esc boot menu, F1 setup, F10 system en blijft de pc hangen en doet helemaal niks meer maar, ik zie het lampje op mijn pc blijvend branden alsof de pc op 100% staat wat je wel eens ziet in software en dan bij processen.
ik kan in dat blauwe scherm niets in drukken bijv. esc of F1 en F10.
of
2) na dat blauwe scherm meteen het windows XP logo met scanprogress en dat de melding in zwart beeld: disk boot failure, insert system disk and press enter,
na op enter gedrukt te hebben komt er te staan: No hard disk found....... enz,enz.
3) start wel gewoon maar erg traag op en dan blijft hij hangen op het bureaublad en de tijd blijft dan ook hangen op het tijdstip dat de pc volledig was opgestart.

Nu ik zover ben met schrijven merk ik dat mijn pc alleen nog maar probleem 1 heeft en weet mij geen raad meer.

wat is er aan de hand?

alvast bedankt voor de reactie's
 
Ik denk dat je hardeschijf kapot is, of tenminste bijna kapot is.

Je zal eventueel een nieuwe hardescijf kunnen kopen of via garantie een nieuwe kunnen krijgen.
 
dus al mijn bestanden foto's e.d ben ik volledig kwijt?
mijn god.......mijn hele leven staat op de harde schijf incl. mijn boekhouding van het bedrijf.
 
Je zou even naar de dichtsbijzijnde pc-boer kunnen gaan en aan ze vragen of ze even willen kijken wat de status is van de harde schijf. Verder zou ik er even bij vermelden dat het het belangrijkste is dat je je bestanden weer terugkrijgt!

PS: Ik hoop dat je hiervan leert, en back-ups maakt. Een pc (vooral harde schijf) is alles behalve 100% betrouwbaar, daar kan veel mee fout gaan.

EDIT: Of loop ik nu op de zaken vooruit?
 
Bedankt voor de info.

Maar hoe verklaard men dan dat als je een systeemwerkset cd gaat maken dat dan plotsklaps je pc raar gaat doen en het je hd kapot maakt.

Vind het zoieso raar dat een winkel waar je een pc koopt je geen originele windows xp cd bij krijgt maar hem zelf moet branden omdat deze al voorgeinstalleerd is.

Ik ga wel ff naar de pc dokter om de HD na te laten kijken.
 
dus al mijn bestanden foto's e.d ben ik volledig kwijt?
mijn god.......mijn hele leven staat op de harde schijf incl. mijn boekhouding van het bedrijf.

Normaal kan je de schijf nog makkelijk benaderen als externe of 2de harde schijf via een andere pc en zo je gegevens er af halen. Je boot dan niet via windows op de kapotte schijf.
 
Dus met andere woorden,....... de HD uit de pc halen en er een externe van maken en aan sluiten op een pc die het wel doet?

Als dit werkt maak ik mij geen zorgen meer, althans er van uit gaande dat de schijf niet kapot is.
 
Dus met andere woorden,....... de HD uit de pc halen en er een externe van maken en aan sluiten op een pc die het wel doet?

Als dit werkt maak ik mij geen zorgen meer, althans er van uit gaande dat de schijf niet kapot is.

Inderdaad, maar ik zou er ook niet te lang mee wachten.
 
Inderdaad hoevaker je nu nog je pc aanzet, hoevaker je dus de HD benadert en dus hoe minder lang het duurt voordat hij echt helemaal kapot is.

Ik hoop echt voro je dat dit dan het teken is om backups te maken. Helemaal omdat je administratie er op staat. er zijn genoeg gratis prorgamma;s die simpel een volledige backup maken in korte tijd. Deze kun je makkelijk "Plannen" zodat hij het automatisch doet.

Maar ga er nog niet van uit dat je HD nog te redden valt. er zit een kans in. Vraag bij de pc winkel vooral hoeveel het gaat kosten. Hardeschijf herstel waarbij je je prive data terug krijgt kan erg duur zijn.
 
hartelijk dank mensen voor deze reactie's

Geloof mij.............als dit probleem is opgelost en ik mijn gegevens weer terug heb ga ik zeker om de dag een back-up maken van alle twee mijn pc's
Heb zojuist 1TB externe HD Besteld die ik in 2en ga splitsen zodat ik voor iedere pc 500 GB aan data back-up kan opslaan.
 
Nog even terug komen op mijn probleem,
Kan het ook liggen aan de geheugenmodule?
 
Misschien maar ddenk het niet, aangezien je een diskboot failure error krijgt. Dat verwijst of naar een floppy of cdrom die je niet in je pc moet doen of naar een hardeschijf die beschadigt is.
 
Hoi !

In het bios in ieder geval SMART inschakelen, dan wordt je tijdig gewaarschuwd als de HDD gebreken begint te vertonen,

Verder: chkdsk /r draaien, via de repair console: http://support.microsoft.com/kb/307654 (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Hiervoor heb je een originele WinXP-CD nodig, dus niet die rommel van HP gebruiken.

Greetz,

Harry.
 
Tja en dat is het hem nou juist.
Ik heb geen originele xp cd erbij gekregen toen ik de pc kocht.
WIndows stond er al op en de verkoper zei dat ik hem op de pc vanaf kon halen en branden.
Hier was ik al mee bekend omdat mijn vorige pc een packerd hell was en daar kreeg ik ook geen windows 98 bij want die kon ik dan ook vanaf de pc halen.
Waarom doen fabrikanten dat eigenlijk?:(

Maar goed ik ga even de geheugen bankjes verwisselen om te kijken of dit het probleem kan oplossen en anders mijn HD eruithalen.
 
thobe 76 wat bedoel je hiermee? Misschien maar ddenk het niet, aangezien je een diskboot failure error krijgt. Dat verwijst of naar een floppy of cdrom die je niet in je pc moet doen of naar een hardeschijf die beschadigt is.
 
haha, beetje vaag gezegd ja.

Normaal als je computer zo ingesteld is dat hij van floppy of cdrom moet opstarten zoekt hij dus eerst naar een floppy en cdrom in je pc.

als er dan een floppy inzit, gaat hij die floppy laden. maar als er op die floppy geen boot bestand staat dan geeft hij dus die boot error. Op een oude pc van mij (1999) was dit ook met cdroms. Tegenwoordig heb je dit niet meer met cdroms volgens mij.

hetzelfde geld voor je hardeschijf. Als je computer zo is ingesteld dat hij vanaf een hardeschijf opstart, maar op die hardeschijf kan hij geen boot bestand/sector/mbr vinden dan geeft hij dus die boot error.

Als je hardeschijf kapot gaat, of beschadigd is krijg je dus die error. Omdat dat boot bestand beschadigd is geraakt en daarom kan je pc dus niet booten.

Deze error krijg je ook volgens mij als er geen hardeschijf in zit maar je zegt dat hij wel van hardeschijf wilt opstarten. En deze error is dus eigenlijk het teken dat je hardeschijf kapot is. Je hebt een hardeschijf, hij wil opstarten van je schijf, maar hij is beschadigt of misschien zelf onherkenbaar voor je computer.
 
Dit probleem is opgelost!!!
HOE???

Ik heb 2 geheugenbankjes in deze pc zitten en heb er 1 uitgehaald en opnieuw opgestart.
Toen heeft de pc volledig kunnen opstarten zonder problemen.
Daarna de andere geheugenbank eruit gehaald en die andere er weer in gezet en weer opgestart.
Daarna weer eruit alles schoon gemaakt en alle twee er weer in gezet en hij loopt weer als een zonnetje.

Ik heb natuurlijk wel alles gebackupt.

wellicht zijn er mensen die dit in de toekomst ook ondervinden en misschien helpt dit ook wel bij deze mensen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan