Windows XP doet raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreepmaster

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Mijn computer wilt helaas niet meer opstarten...
Ik heb laatst iets gewijzigt in de msconfig, een kruisje gezet voor noguiboot ofziets..
Hieraan kan het niet liggen, want het kan daaraan niet liggen daarna is mijn computer nog goed opgestart..

Mijn systeem configuratie:

ADM Athlon 64 3000
120 GB Maxtor
MSI K8N .......... Moederbord.

Weet iemand hoe ik het op kan lossen?
kreepmaster@hotmail.com
ben niet online...
Ps.
Misschien is het in het verkeerde forum/de verkeerde catogorie.

Systeemherstel een optie?
In veilige modus weer afvinken, lukt dat?

Simon

Ps. Kijk voortaan goed waar iets voor is voordat je 't aanvinkt/afvinkt.

Je drukt het knoppie in en dan? Hoever kom je?

Ps, welkom op helpmij en nee mailen doen we je niet want dan heeft een ander er niks aan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Freakiej
Systeemherstel een optie?
In veilige modus weer afvinken, lukt dat?

Simon

Ps. Kijk voortaan goed waar iets voor is voordat je 't aanvinkt/afvinkt.

ja.......:rolleyes:

Ik druk het knopje van mijn pc in.

dan komt het scherm van mijn videokaart dan iets wanneer ik delete moet drukken.
dan zoekt die mijn modem
dan komt het zwarte scherm met een knipperend " _ "-tje....

en dan begint het weer van voor af aan.

Dus als ik er bij wegloopt als de computer aan het opstarten is, is hij over 20 jaar nog aan het opstarten :rolleyes: :eek:

En als je tijdens het opstarten F8 een aantal maal indrukt en daarna kiest voor de laatst werkende configuratie??

Formateren wil ik niet omdat er hele belangrijke bestanden op staan en delete heb ik al gedaan (of wat bedoel je met delete?).:confused: :confused:

Jij zegt dit;

dan komt het scherm van mijn videokaart dan iets wanneer ik delete moet drukken.

Delete indrukken??

Geplaatst door Raymond Bos
Jij zegt dit;

Delete indrukken??

de 2de dan moet eigenlijk in daarna.....:(

Sorry, ik snap geen bal van je verhaal:rolleyes:

de 2de dan moet eigenlijk in daarna.....??????

Ik begrijp het volgende....
De schermen die je tijdens het opstarten ziet

1 Videokaart
2 Geheugencontrole (tellertje) / Delete om Bios in te komen

----------=== Hier loop je vast ===---------

3 Overzicht apparaten in je machine
4 Starten van windows (beginnend met het logo scherm en lopend balkje)

(Punt 3 en 4 zie je dus niet)

Zet anders je bios naar factory defaults. (druk dan op deltet in scherm 2

kijk of er geen hardware probleem is.
Controleer dus je geheugen (b.v. memtest86)
Controleer je hardeschijf (site van de fabrikant heeft controle programma's)

Geplaatst door Ellasar
Ik begrijp het volgende....
De schermen die je tijdens het opstarten ziet

1 Videokaart
2 Geheugencontrole (tellertje) / Delete om Bios in te komen

----------=== Hier loop je vast ===---------

3 Overzicht apparaten in je machine
4 Starten van windows (beginnend met het logo scherm en lopend balkje)

(Punt 3 en 4 zie je dus niet)

Zet anders je bios naar factory defaults. (druk dan op deltet in scherm 2

kijk of er geen hardware probleem is.
Controleer dus je geheugen (b.v. memtest86)
Controleer je hardeschijf (site van de fabrikant heeft controle programma's)

3 = ?
4 = zie ik NIET in die zin omdat ik noguiboot heb aangezet......

ben enkele dagen niet op helpmij.nl geweest en ik ben er 100 % zeker van dat het een virus is.....
ook omdat de setup van win. xp pro de harde schijf niet ziet en ik heb geprobeerd om tijdens het herstellen (op E drukken) om de driver weer te installeren.
dan komt het saaie blue screen weer.... (je weet wel, die foutmeldingen die je om de minuut kreeg in windows 98 :D ) met een error......
en helemaal onderaan het blauwe scherm zie je de driver van mijn RAID schijf.....

Ik heb al rondgevraagt of mijn harde schijf ergens bij-in kon om vanaf daar een virus scanner te laten scannen, maar niemand ondersteund RAID.....

Groetjes,

Kreepmaster,

EDIT:

woont er iemand rondom aalten/winterswijk die raid ondersteunt??
en heeft iemand een heeeel goed virus programmatje wat onder dos kan draaien EN op 1 diskette kan draaien?

Laatst bewerkt:
(windows 98 liep bij mij ook zeer vaak vast:p vroeger had ik een pc met kapot moederbord waarvan ik 100 keer per dag moest heropstarten:p met een gezonde pc was dit ongeveer 5 keer, op diezelfde pc staat nu xp, heeft een jaar goed gewerkt, kreeg dan een week 2 keer per dag blauw scherm, ging 2 weken goed en heb nu opnieuw blauw scherm vandaag:( en zeggen dat ik vroeger tevreden was als mijn pc maar 5 blauwe schermen op een dag kreeg:p)

on topic: ik zie niet in warom jij zo zeker bent dat het een virus betreft:confused: Ik zou egt die memtest es draaien!

Geplaatst door skelle
(windows 98 liep bij mij ook zeer vaak vast:p vroeger had ik een pc met kapot moederbord waarvan ik 100 keer per dag moest heropstarten:p met een gezonde pc was dit ongeveer 5 keer, op diezelfde pc staat nu xp, heeft een jaar goed gewerkt, kreeg dan een week 2 keer per dag blauw scherm, ging 2 weken goed en heb nu opnieuw blauw scherm vandaag:( en zeggen dat ik vroeger tevreden was als mijn pc maar 5 blauwe schermen op een dag kreeg:p)

on topic: ik zie niet in warom jij zo zeker bent dat het een virus betreft:confused: Ik zou egt die memtest es draaien!

okee..
maar dat is toch alleen voor het geheugen?

*toch denk ik dat het een virus is.....*
kan ook niks vinden wat LIJKT op een virus scanner(die onders Dos draait) en alle update's.....

Memtest is idd voor het geheugen. Het geheugen kan de fout veroorzaken die je weergeeft. Zie: www.memtest86.com, brand het ISO-bestand op een CD'tje en boot de computer van de CD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan