Windows XP doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomt

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Toen ik vanmiddag op mijn pc zat, was er niets aan de hand. Hij heeft ongeveer van 4 tot 6 aangestaan. Na het eten ging ook alles nog goed. M'n iPod lag op te laden aan de USB poort. Toen ben ik gaan wandelen, en toen ik net keek, leek het of alles in Windows 98 stijl was. Instellen via configuratiescherm heeft geen zin. Macafee en internet explorer starten ook niet meer op. Ik heb het idee dat de pc opnieuw opgestart is,want toen ik net keek, was iTunes opgestart, terwijl ik het helemaal niet opgestart heb vanmiddag. iTunes start automatisch op als je je iPod aansluit. Mijn idee is dat de pc is gechrashed, want als je hem opnieuw opstart krijg je op het bureaublad allemaal foutmeldingen.

Wie wat dit is? Moet ik gewoon de pc opnieuw installeren????

"allemaal foutmeldingen"
Wat staat er precies in die foutmeldingen?

Dat is het handige van een foutmelding, ze geven meestal aan waar de fout zit :p

probeer eens een systeem herstel uit te voeren,

mocht dit niet lukken dan raad ik je aan om de windows cd in je rom speler te plaatsen en via
het scherm wat volgt tijdens de boot voor de optie "Repareren" te kiezen, windows scaned
alles files dan, en ziet hier wat niet klopt, dit word dan automatisch hersteld.

Succes :thumb:

Mvg, Remco

systeem herstel doet het ook niet meer. Ik heb net Dr. Web laten draaien, maar die vindt NIETS!!!!!!. Wat moet ik nu??

als dr web scanner niks vindt, zit er denk ik geen virus op je pc, want Dr Web is 1 van de beste virus scanners (vindt ik).
Ik denk dat er gewoon fouten in je windows zitten.
Ik zou dan je windows herstellen met de xp cd.
Volg deze stappen;

1. Boot vanaf je cd, druk op een toets als er staat zoiets als dit:
"Druk op een toets als u windows vanaf uw cd wilt starten"

2. Nadat het geladen is, kan je uit 2 dingen kiezen: "Herstellen" en nieuwe "installatie"
Kies voor nieuwe installatie.

3. Nu kan je je Windows herstellen ZONDER dat al je bestanden verwijderd worden.
Vervolgens druk je op "R" om te herstellen.

4. Wacht even, tot Windows herstelt is.

En nu moet alles het goed doen, en je bestanden die erop stonden, staan er nu nog steeds op.

LET OP: Als je op nieuwe installatie drukt, pas dan op dat je GEEN NIEUWE windows installeert, maar alleen herstelt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de oplossing heb: 2 computers hebben het nu de bovengenoemde problemen. Deze 2 computers gebruiken internet explorer 7. De 3e computer gebruikt safari 4, deze heeft er geen last van. Pas las ik iets over dat hackers binnenkwamen door een lek in IE. Dus nu er een verkeerde update van mcafee is geweest, is de pc waarschijnlijk is gehackt door het IE lek. Vooral ook omdat de pc met safari er geen last van heeft! Is dit verhaal mogelijk?? Vooral ook omdat mcafee het niet deed.

Nu is er nog een probleem: als ik de Windows installatie wil herstellen, doorloop ik alles, totdat ik het Windows account moet kiezen. Dat kies ik en dan moet ik het administrator wachtwoord invoeren, maar dat heb ik nooit ingevoerd. Daarom heb ik echt het idee dat de pc is gehackt!! In de Windows map staan zeker wel 30 bestanden en mappen gedeinstalleerd!! (waaronder servicepack 3 en Windows installer)
wie kan dit verhaal bevestigen???

Hoe moet ik nu een back-up maken? De kopieren-plakken functie werkt ook niet meer! Ik heb net NTbackup gedownload en geinstalleerd, maar opstarten van het programma werkt dan ook niet!! Kan ik een backup maken met de wizard instellingen en bestanden overzetten??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan