Windows xp draadloos netwerk vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dibento

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Ik heb zojuist windowsxp op mijn laptop opnieuw geinstalleerd, maar er staat niks meer op. en ik wil verbinding maken met mijn router, maar ik kan geen draadloos netwerk vinden op mijn laptop. terwijl hij het ervoor wel heeft gedaan.

Welkom op Helpmij.nl!:thumb:

Nadat je XP hebt geinstalleerd moeten ook de chipset drivers van het moederboard, en de drivers van alle andere "apparaten" (Lan, geluid, videokaart, WiFi) worden geinstalleerd, bovendien ook bij laptops vaak een "launch manager" die de "knopjes" voor o.a. het inschakelen van WiFi regelt....

Is dit allemaal gebeurd?

De meeste van deze bestanden vind je op eventuele CD's die bij het systeem kwamen, op een recovery partitie... en als dat niet lukt, vaak op de site van de fabrikant...

Welkom op Helpmij.nl!:thumb:

Nadat je XP hebt geinstalleerd moeten ook de chipset drivers van het moederboard, en de drivers van alle andere "apparaten" (Lan, geluid, videokaart, WiFi) worden geinstalleerd, bovendien ook bij laptops vaak een "launch manager" die de "knopjes" voor o.a. het inschakelen van WiFi regelt....

Is dit allemaal gebeurd?

De meeste van deze bestanden vind je op eventuele CD's die bij het systeem kwamen, op een recovery partitie... en als dat niet lukt, vaak op de site van de fabrikant...

dat had ik nog niet gedaan nee, ik heb ze nu gedownload van de acer site. en heb ze met een usb, naar me laptop gezet, maar nu moet ik ze instaleren en dat lukt bij de meeste drivers niet. ik krijg heel vaak een error. is er nog een volgorde waarin ik de drivers moet instaleren? er staat echt helemaal niks op me laptop nu.

Eerst chipset... dan de rest (volgorde niet belangrijk), evt. "launchmanager" als laatste.

ik krijg een error als ik de chipset wil instaleren, hij zegt dat er iets mist en dat hij hem niet kan installeren. nu heb ik gekeken in de readme. en er stond dat je windows service pack 2 minimaal moet hebben, nu heb ik service pack 1 op me laptop. kan ik SP 2 instaleren op me laptop? en waar kan ik die het beste downloaden

Als je een "officiële" XP hebt kun je alle updates gratis downloaden via Windows Update...

ja ik heb de orginele windows xp home edition, maar het probleem is juist dat ik nog niet op internet kan, omdat ik die drivers nog niet geinstalleerd heb.. hoe kan ik dan het beste service pack 2 naar me laptop halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan