WINDOWS XP en 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamtaro-bob

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2003
hallow,

ik heb win xp pro, 98 en 2000 op mijn computer staan.
sinds ik win 2000 heb geinstalleerd werkt win xp niet meer. Als ik windows xp starten druk dan krijg ik een melding dat hij windows 2000 niet kan starten, terwijl ik windows XP heb gedrukt!!! :confused: windows 98 werkt wel
dus wat moet ik doen???!

Zo he, drie Windows versies op één PC :D

Maar goed, vertel even wat meer, dus hoe je de schijven hebt ingedeeld en wat je waar op hebt staan.

En wat start hij nou wel en niet op. Komt hij helemaal nergens op uit?

Ik heb een harddisk van ±30gb
(±10gb) C: win 98 (werkt)
(±10gb) D: win xp (werkt niet)
(±10gb) E: win 2000 (werkt)

ik had eerst de schijf in 2en gedeeld met fdisk. windows 98 stond er al op. later heb ik windows xp geinstalleerd. daarna met partition magic 8.0 de C: schijf weer gedeeld(C: 20gb = C: en D: 10 gb) daarna windows 2000 geinstalleerd

ps. bij win 98 zie ik mijn E: schijf niet :(

helaas, werkt niet :(
ik moet windows xp in safe mode starten ofzo met Recovery console. maar bij elke modes (wat dan ook) krijg die zelfde fout weer (misschien heb ik die tekst in die site niet zo goed begrepen) ben niet zo heel goed in engels nog

Als je nou eens opstart vanaf de winXP cd-rom en dan voor een installatie herstellen kiest, type dan "fixboot" (zonder aanhalingstekens). De opstartbestanden van XP zullen nu opnieuw geschreven worden.

Waarschijnlijk heb je van E: een ntfs partitie gemaakt, welke voor win98 niet zichtbaar zijn, wat je tweede probleem beantwoord.

Fixboot werkt vrijwel zeker niet, omdat de bestanden zo niet automatisch worden overschreven. Maar de veel simpeler oplossing zou ik vinden: start Windows 98 en kopiëer de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM vanaf de WinXP CDROM (vanuit de map I386) naar de root van C: en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan