Windows XP en HerstelCD werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waaagh

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
6
Ik kreeg onlangs de foutmelding c0000218 toen ik windows opstartte, geen van de opties zoals in veilige modus opstarten hielp, dus heb ik op het internet gezocht.
http://support.microsoft.com/?kbid=307545
hier staat dat je een aantal commands moet invoeren in de setup

de eerste 2 werken, maar zodra ik
copy :c\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak invoer geeft hij de melding ''kan bestand niet kopieeren.''

dus mijn vraag is heb ik nu de verkeerde cd(een paarse Dell XP reinstallation servicepack cd) of weten jullie een andere oplossing?

Nogmaals Dank, Joey
 
Je originele melding kwam juist omdat het Software bestand corrupt is of niet meer bestaat.
Ga dus gewoon door met de commando's die erna komen, en kijk of je de basis-setup weer werkend kunt krijgen (dat is nl. de bedoeling van al die copy commando's; je zult wel weer alle software opnieuw moeten installeren die je na de installatie van het laatste ServicePack geïnstalleerd hebt én je hebt alleen de gebruikersnaam direct beschikbaar die je had bij de installatie van het laatste ServicePack).
PS: Ik verwacht dat je bij de stap delete c:\windows\system32\config\software ook wel een melding zult krijgen, omdat het bestand waarschijnlijk niet bestaat (net zoals bij dat copy commando wat je niet kon uitvoeren).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn beeldvorming en die van mede forumgebruikers:
1. Heb je (alleen) de werkprocedure in dat artikel van Microsoft gevolgd en heeft dat geleid tot de oplossing van je probleem?
2. Klopt het inderdaad dat je alleen de software die ná de laatste ServicePack installatie (SP2 of SP3) op je pc is geïnstalleerd opnieuw moest installeren?

Het zou fijn zijn als je de antwoorden op die vragen nog even aan het forum terugmeldt.
Zet daarna ook de vraag op opgelost. Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts (ongeveer) onderaan deze webpagina.

Verder ben ik blij dat mijn hulp je verder geholpen heeft! :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen de stappen gevolgd die op de site van Microsoft stonden, maar er stond niks bij van een foutmelding, daarom heb ik het voor de zekerheid hier even gevraagd.
En ik hoefde geen programma's opnieuw te installeren, je kon een herstelpunt kiezen en ik had er eentje van vorige week gekozen, dus ik heb al mijn programma's nog.
nogmaals bedankt voor de hulp
 
Bedankt voor de terugmelding + je 'truc' met herstelpunten! :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan