windows xp en internet doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hoi, We hebben 1 Pc beneden (xp)staan, 3 boven(xp), en 2 laptops(windows7).

wij hebben een motorola broadband modem.
en een sweex router (gebruikt als switch) en een linksys router switch
We hadden eerst alles bedraad en het werkte redelijk.

Nu had ik ergens een experia box vandaan getovert. siemens de grijze
nu hadden we dus zowel bedraad op de vaste pcs als draadloos op de laptops.

Nu deed alles het, maar de pc beneden die gaf geen internet! met verbindingsproblemen in xp deed hij het nog wel eens...

hij ontvangt niets!

Nu had ik dat proberen op te lossen door in de experia box DHCP uit te schakelen hij deed het heel eventje wel heel traag, toen opeens al het internet in het huis het begaf!

Na een hoop gezeik met die experiabox heb ik hem de deur gewezen en rechtstreeks de prullenbak in gegooid onding.

Maar nu wou ik alles weer bedraad aansluiten.

de linksys boven op de 3 pcs boven, dan een kabeltje naar de andere router beneden. en die naar de kabel motorola modem.

Er is een groot probleem nu, niets werkt bij geen een pc in huis ontvangt hij internet!.
Op de windows xp computers teminste. De windows 7 laptops ontvangen het razendsnel, ze slurpen alle internetverbinding op!.

als ik de laptops eruit doe en alleen de pc beneden bedraad aansluit doet hij ook niets, het blijft een probleem hij ontvangt maar steeds geen internet!

Hoe dit op te lossenhet heeft wel een beetje haast!

Met vriendelijke groet djceedee

voor je lan verbinding zou je dit is kunnen proberen

ga naar CMD op je windows pc

volgens mij doe je dat bij windows xp door in uitvoeren cmd te typen

en typ dit command hieronder in het dos scherm

ipconfig /renew ... renew all adapters

geen idee of dit werkt maar je kan het altijd even proberen

heb je je modem en routers ook al gereset ?

Aanvulling:
Resetten Modem e/o Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Let vervolgens op de goede volgorde van opstarten!
Herstel eerst de stroomtoevoer naar het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart (kan tot 2 min.duren)
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)

Ik heb dat allemaal gedaan, ik heb de experia weer terug gevist(weet niet of het verstandig is)
Nu heb ik op de pc beneden wel internet. maar op de laptops weer niet!, dit veranderd ook niet als ik de experia weg haal! nu is het precies omgedraaid...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan