windows XP en processor cooling

Status
Niet open voor verdere reacties.

le-fer

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2001
Op mijn laptop heb ik windows XP staan, en werk er altijd zeer prettig mee. Laptop is snel, en eigenlijk nooit problemen...

Tot voor kort.

Als de laatste tijd m'n laptop op screensaver gaat, dan gaat de processor ontzettend hard werken. En de laptop gaat dan ook ontzettend hard coolen om dat ding koud te houden.
Ook als ik naar de processen (dat metertje in Task manager) dan schiet deze omhoog, en gebruikt op dat moment 100% capaciteit.

Virus is het volgens mij niet, de scanner is up-to-date en geeft niets aan.

Heeft iemand een idee wat het wel kan zijn?

tjah, wrs een 3D-screensaver... neem een andere: bijvoorbeeld de standaard van windows xp of vraag hem gwn om het scherm na een bepaalde tijd uit te doen(spaar je ook nog eens energie uit)

Geplaatst door le-fer
Op mijn laptop heb ik windows XP staan, en werk er altijd zeer prettig mee. Laptop is snel, en eigenlijk nooit problemen...

Tot voor kort.

Als de laatste tijd m'n laptop op screensaver gaat, dan gaat de processor ontzettend hard werken. En de laptop gaat dan ook ontzettend hard coolen om dat ding koud te houden.
Ook als ik naar de processen (dat metertje in Task manager) dan schiet deze omhoog, en gebruikt op dat moment 100% capaciteit.

Welk proces neemt het meeste in?

OK, heb m'n screensaver al uitgezet, en de spaarstand van m'n laptop weer aangezet.

Als ik in de log kijk van Taskmanager, dan zie ik dat de volgende veel memory hebben gebruikt:
- SVCHOST.exe
- WINWORD.exe
- EXPLORER.exe
- iexplore.exe

Kan hier iets mee zijn??

In vergelijking met alle andere processen, vallen deze gewoon op.
De laptop staat nu uit, dus ik kan nu niet meer terug kijken hoeveel precies ze hebben gebruikt.

Maar zou het een van deze processen kunnen zijn?

Welke processen hoeveel geheugen gebruiken is niet zo interessant. Welk(e) proces(sen) schieten omhoog qua cpu gebruik?

Hmm.. dat is lastig om te zien.
Hij gaat alleen zo verschrikkelijk hard coolen, als m'n screensaver aangaat.
Op dat moment is het dus lastig zien welk proces er zo verschrikkelijk hard bezig is... :(
Of is daar een andere manier nog voor?

Ik neem verder aan dat het geheugengebruik van een proces (wat in het rechterkolommetje staat van Taskmanager) niet verder oploopt als deze een taak uitvoert....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan