Windows xp en Vista installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

ik heb een nieuwe pc gekocht, en binnengekregen, en nu wil ik windows xp én windows vista installeren.. Nou heb ik iets gehoord over partities enzo, maar kan iemand mij dit duidelijk uitleggen wat ik moet doen?

alvast bedankt.
 
Je kan XP en Vista naast elkaar draaien als je wilt, dit is heel makkelijk. Je creëert dan ee dual-boot.

Eerst installeer je XP, alle drivers en antivirus.
Als je een schijf hebt van ongeveer 80GB zou ik 20 voor de C schijf(in dit geval voor XP) gebruiken. Dan, als XP compleet is geïnstalleerd start je de pc op vanaf de schijf van vista. LET OP DAT JE DIT DOET ANDERS LOOPT HET MIS!
Dan kies je in vista voor een schijf aan te maken van +/- 20/30GB en daarop installeer je vista. Als je een OEM versie hebt van vista ga je naar 2.
1. Voor een pakket die niet bij de pc hoort kan je gewoon de productcode intikken in de installatie en dan vervolgens gewoon doorgaan. Als de installatie klaar is ben je klaar voor gebruik.
2. Voor een OEM versie(dat is het pakket die je meestal bij een nieuwe PC koopt) loopt dit anders! Je installeert Vista ZONDER productcode(dus laat het vak leeg!), en kies de JUISTE versie die je hebt aangeschaft.Heb je bijvoorbeeld een Home Premium pakket, moet je op deze klikken want je kunt niet downgraden. Als hij is geinstalleerd start doe de DVD van vista er uit, en weer in of klip in deze computer op de schijf en dan op Setup. Installeer hem vervolgens MET de productcode.

Doe je bij stap 2 de eerste installatie met productcode zal de activatie niet lukken omdat je een Express upgrade versie zou hebben.

Daarna kan je als je de pc herstart(zonder dvd) krijg je een scherm dat je kan kiezen tussen Oude versie van Windows, en Microsoft Windows Vista. En klaar is kees, je hebt een computer met Vista en Xp naast elkaar.

Nog vragen?
 
nee, totaal geen vragen! :D :thumb: meteen maar eens uitgeprobeerd en in 1 keer gelukt :D :thumb: :thumb:

dankje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan