Windows XP: FATAL: No bootable medium found!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Zoals de titel al zegt , ik krijg Windows XP NIET op mijn VirtualBox :(

Hij blijft maar de error Fatal:No bootable Medium found! System halted. geven.

Wat doe ik fout?!

Naamloos.png

1000MB geheugen gegeven aan de VM (Windows XP)

Heb Windows XP trouwens van de Microsoft website.

Laatst bewerkt:
Van Microsoft website ? :confused: probeer maar dan helpdesk bellen, of anders zelf een botable disk maken ?:confused:
en... in bios goed opstartvolgorde ingesteld ??

Laatst bewerkt:
BIOS opstartvolgorde:
Diskette ( heb ik niet , of is dat het .iso bestandje? )
CD/DVD
Harde Schijf

is dat goed?

Nee ik bedoel je moet PC in bios opstarten en ff kijken of opstart voolgorde vanaf CD is ?? zoals :
2n747sj.jpg

In principe elk windows disk moet botable zijn ...

Laatst bewerkt:
Ik kom niet eens in de BIOS , als ik bij het opstarten van de VM op F8 druk krijg ik meteen de fatal error.

Is het dan niet toetsenkombinatie Alt + F12 ?? :confused: en....wie weet andere toetsenkombinatie ??:confused:
P.S. PC uit ... en je weet verder gelijk, bij eerste' n opstart tekens op bepaalde toets drukken en/of op bepaalde toetskombinatie
..?

Laatst bewerkt:
ROYONIX:
Het gaat om een virtuele machine, dat staat los van het fysieke BIOS.

Zelf gebruik ik VMWare Workstation en ken Virtual Box niet.
Daar kan ik dus helaas niet mee helpen.

Laatst bewerkt:
Ik had bijna mijn laptop door het raam gegooid , dus ik denk dat ik morgen wel verder ga voordat ik het echt doe ;)
VMWare Workstation is toch niet gratis?
Toch zo'n trial?

VMWare Workstation is inderdaad niet gratis.
Ik vind het echter wel een fijn programma dus zou het wat mogen kosten.
Mijn versie is dus geen trial maar een volledig werkende versie 9 Build 00812388.

edmoor=
ROYONIX:
Het gaat om een virtuele machine, dat staat los van het fysieke BIOS.

Zelf gebruik ik VMWare Workstation en ken Virtual Box niet.
Daar kan ik dus helaas niet mee helpen.
:o Inderdaad en daardoor mijn Diepe excuses heb ik echt niet opgelet, .....over VirtualBox ( -en ) weet zelf ook weinig of bijna niets ......:confused:

Laatst bewerkt:
virtualbox doet heb hij mij prima met XP. heb je wel de juiste soort hardware geselecteerd? Welke controller? hoe heb je de cd gemount? Je ISO is niet corrupt?

Ik zou in ieder geval IO apic aanzetten. volgens mij is dat verplicht voor windows. Maak anders eens opnieuw een VM aan en laat na het kiezen van windows als doelsysteem de standaarden staan.

Ik heb het geprobeerd , maar het is niet gelukt.
IO Apic staat aan , maar dat helpt ook niet.
Geeft nog steeds de FATAL error aan.

Heb je je iso gecontroleerd? mogelijk is je iso corrupt. Het ligt dan niet aan de VM

Ik heb de iso van de Microsoft website gedownload , is dat niet een beetje raar dat ie dan corrupted is?

download kan altijd kapot gaan etc, ik kan het in ieder geval anders niet echt verklaren. heb al meerdere xp's in virtuele machines neergezet, nooit probleem gehad.

Hoi gamefreak, hoe ziet dat bestand er uit?
Kan je net als in de windows xp cd er in bladeren zodat je alle bestanden kan zien van die install, of is het een ingepakt bestand?
Anders wil ik wel met mijn windows xp cd vergelijken of er misschien een bestand mist.
1hp4cl.jpg

deze afbeelding maakte ik toevallig omdat iemand dacht dat bootmgr op de xp cd stond.
deze bestanden werden op de xp cd gevonden toen ik op het woord BOOT zocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan