windows XP formateren lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

HANBOZAL

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Hoi,

het formatteren van de C schijf via MS-DOS lukt niet. Ik geef de opdracht via de opstart diskette.
Ik heb de volgende wijze geprobeerd:

A:\format c
A:\format c:
A:\format c:\

via C schijf:

C:\format c
C:\format c:
C:\format c:\

Al deze opdrachten leveren niets op.

wat kan het probleem zijn? en hoe kan dit opgelost worden? Dit ivm het opnieuw installeren van XP.

Is de schijf soms NTFS?
Staat format.com wel op de opstartfloppy?

Zorg dat de pc kan opstarten vanaf cd-rom.(instellen in het Bios)
Start dan op met de WinXp cd-rom.
Je krijgt tijdens de setup de mogelijkheid de schijf te formateren.

er staat idd geen format.com file op de schijf. heeft iemand deze voor mij? of weet iemand waar ik deze kan vinden?

Dit al geprobeerd?
Geplaatst door crash
Zorg dat de pc kan opstarten vanaf cd-rom.(instellen in het Bios)
Start dan op met de WinXp cd-rom.
Je krijgt tijdens de setup de mogelijkheid de schijf te formateren.

Is makkelijker, dan via Dos te formateren.

Hallo,

Na het formatteren probeer ik gebruik te maken van de opstartdiskette. Echter geeft deze de volgende fout melding:

A:\>keyb nl,,keybrd2.sys
Invalid keyboard code specified

vervolgens geeft ik dan de opdracht:

A:\>keyb.com
keyB has not been installed
current CON code page: 850

ik kon echt niet in de BIOS aanpassen dat hij mijn cd-rom gebruikt ivm dat de BIOS een wachtwoord bezit die zowel ik, het verkooppunt en de leverancier niet weten.

Dankje wel!

Keyb.sys heeft niks te maken met format.com :) Snap ook niet waarom je dat commando probeerd uit te voeren?

Als de opstartdiskette niet goed is kan je een goede downloaden van www.bootdisk.com, (en dan de win98 bootdisk) hier staan alle nodige programma's op inclusief smartdrv zodat het installeren van XP niet extreem lang duurt.

Kijk wel uit met het formatteren! Als je C schijf een NTFS indeling heeft dan zal DOS dit niet zien als C schijf (ziet hem helemaal niet).. de eerstvolgende FAT32 schijf zal hij dan zien als C..

kan het er mee te maken hebben dat ik de schijf heb laten leeg maken met het programma killdisk?

Ik heb via de bootdisks idd de setup kunnen starten na dat deze aangeeft dat er toch nog geformateerd moet worden en dit ook heeft uitgevoerd komt de volgende fout melding:

The following value in the .SIF file used by setup is corrupted or missing:

Value 0 on the line in section [sourcedisksfiles] with key "SP1.cab."

Setup cannot continue. To quit setup, press F3

en nu???

Geplaatst door HANBOZAL

ik kon echt niet in de BIOS aanpassen dat hij mijn cd-rom gebruikt ivm dat de BIOS een wachtwoord bezit die zowel ik, het verkooppunt en de leverancier niet weten.

Welke BIOS heb je ?
Het is namelijk ook mogelijk met een aantal standaard (product) wachtwoorden in het bios te geraken.
Het kan zijn dat het natuurlijk niet werkt . :confused:

Klik HIER voor deze wachtwoorden

Suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan