Windows XP formateren zonder CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubvandoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik wil mijn pc graag formateren, alleen ik heb geen windows cd gekregen toen ik deze pc kocht. Ik kreeg de pc met windows etc vooringestalleerd.

Ik heb geprobeerd om windows XP te downloaden en op cdtje te branden, om hem vervolgend in BIOS op te starten, maar dan krijg ik niet de optie om te formateren maar enkel om te installeren, herstellen ( systeemherstel dus) of af te sluiten.

Mijn enige optie is dus formateren zónder een bootcd?

Zou iemand mij verder kunnen helpen?

Bvd
 
Hallo,

Waarom wil je je PC formateren? Wil je een andere OS dan staat meestal op die cd of
dvd ook de optie tijdens install om de zaak te formateren. Wil je de PC opnieuw installeren
en je hebt geen cd bij de PC zal er meestal een herstel image op een verborgen partitie
staan. Deze kun je meestal aanroepen via een F2 of F10 toets.

Misschien als je wat meer info hebt over je PC (merk, typenaam etc.) kunnen we je
misschien verder helpen.;)

Vriendelijke groet,

Remy
 
Hoi,

Heb je geen verborgen partitie (D:schijf) met een recovery hierop? Zoja tijdens het opstarten direct op F8 drukken en kiezen voor computer herstellen of terug naar fabrieksinstelling kiezen. Kan zijn dat het iets anders wordt geformuleerd. Dan wordt je pc weer terug gezet naar hoe ie was toen je hem kreeg. En dus ook geformateerd.

Wat betreft de cd: Staat de dvd/cd speler in de bios als 1e bootopie geselecteerd?
Als je dan de computer opstart wordt er gevraagt of je van de cd wilt opstarten. Druk op een toets en hij begint met het copieren van de bestanden enz. Volg de instructies en je komt vanzelf bij het formateren.

http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html
 
ik weet niet of dit mogenlijk is maar in principe kan het wel

je os starten in in command versie msdos cmd zoiets dus
dan format c: ofso en dat formateerd die

MVG My
 
Probeer eerst eens zoals is gezegd om een Recovery te starten door middel van een toets bij het opstarten.

Geef het merk en type van pc eens, kunnen we een handleiding opzoeken om te zien hoe een Recovery moet gestart worden. Het kan ook zijn dat je de Recovery cd's ook eerst nog moet aanmaken in Windows. Dus kijk eerst even in het startmenu dat er nergens iets staat aangegeven van Create Recovery disks ofzoiets.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan