Windows XP formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
339
Geachte,

Ik zou graag mijn PC willen formateren maar heb wel een beetje schrik dat ik iets verkeerd ga doen en dat ik mijn hele pc mag wegsmijten :D zouden jullie mij eens van begin tot einde de stappen kunnen geven om mijn pc te formateren aub?? Bedankt voor jullie tijd.
 
Heb je een orginele cd van XP dan heb je ook een stikker op de zijkant van je computer.
Daarop staat je registratie sleutel.
Je weet dat je opnieuw moet activeren bij windows als je dit opnieuw gaat installeren.
Dus vertel eerst of je een orginele cd hebt met sticker.
 
Dan print je het onderstaande maar eens uit.

Product RE-activatie Windows XP
Velen onder u zullen Windows XP al eens opnieuw hebben moeten installeren. Soms door een fout in het programma, of misschien door oplopen van een virus. Na de nieuwe installatie van XP wacht je nog een taak: 'het Windows product opnieuw registreren'. Doe je dat niet dan valt je Windows XP uit na 30 dagen. Opnieuw registreren is een tijdrovend werkje, en daar zien we allemaal tegen op, nietwaar?

Er is echter een oplossing: dit is geen crack of een oneerlijke manier om de "WindowsProductActivation" (WPA) te omzeilen. Het laat wettige gebruikers van de software (XP moet dus al legaal op uw pc staan) toe om na een volledige installatie hun oude activatie voort te zetten op hun nieuwe installatie.

De truc begint met (VOOR de re-installatie dus!) het bestand C:\windows\system32\wpa.dbl en wpa.bak (als deze laatste bestaat) te kopiëren naar een diskette. Na de installatie van Windows XP start je de PC op in XP’s "SafeMode / CommandPrompt" (Veilige Modus met Command Prompt). Dit doe je door F8 aan te tikken tijdens het booten (opstarten). Daarna tik je bij de Command Prompt de volgende opdrachten in:

* CD %systemroot%\system32 (ga naar de juiste directory)
* REN wpa.dbl wpa.nonactivated (hernoem bestand)
* REN wpa.bak wpa.nonactivated (hernoem ook dit bestand indien deze bestaat)
* COPY a:wpa.* c: (copy bestand van de diskette naar harde schijf)

Herstart het systeem opnieuw in normale mode.

Omdat er niets is veranderd in je systeem (de BIOS, CPU, RAM etc. zijn het zelfde gebleven) en je installeert dezelfde kopie van Windows XP die vroeger geïnstalleerd was, zou de oude WPA sleutel moeten worden aanvaard als echt, wat je een heel veel werk en tijd bespaart.

Dit werkt niet als je de Windows XP software op een andere PC wilt installeren, het is dus geen illegale manier om een kopie van windows XP te laten werken.
 
Als je het bovenstaande hebt gedaan dan moet je ervoor zorgen dat je vanaf cd kunt opstarten.
Dit moet in de bios gebeuren maar je kunt ook eerst kijken of je kunt opstarten vanaf de cd door de cd in de cdrom speler te doen en dan kijken of deze cd opstart.
Als dat zo is dan laat je de cd erin zitten en sluit je de computer af (helemaal uit dus)
Even wachten en dan de computer weer aanzetten.
Dan komt er op een gegeven moment de vraag of je wilt opstarten vanaf cdrom hier druk je op een toets.
Nu komt er een heel verhaal wat je goed moet lezen, je kiest voor het verwijderen van de partitie daarna kies je voor het installeren op een niet geformatteerde partitie.
En dan laat je de cd het werk doen.
nadat de installatie gereed is zet je de WPA.dbl weer terug en kun je beginnen met het installeren van je programma's.
 
Maak voordat je begint met dit alles wel een back-up van al je bestanden (zoals Word documenten en Outlook archieven), anders ben je alles kwijt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan