Windows xp formatteren en windows 2000 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi,
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn huidige C schijf met daarop windows xp kan formatteren en hoe ik dan daarna windows 2000 op diezelfde c schijf kan installeren.

Alvast erg bedankt voor je reactie

groeten Barney
 
Deze vraag stond ineens op opgelost en was weg. Was niet de bedoeling lijkt me. Heb hem weer op onopgelost gezet.

Formatteren kun je door een opstartdiskette te downloaden bij www.bootdisk.com

Daarna Bios aangeven dat hij van flop moet starten.

Als je schijf ntfs geformatteerd is moet je eerst fdsik uitvoeren en de schijf fat32 maken en dan formatteren.

Daarna kun je win2000 erop zetten. Dacht dat die bootable was.
 
Laatst bewerkt:
OH dat is vreemd.
In ieder geval bedankt Tanja


Je weet toevallig geen antwoord op mijn vragen?

groeten Barney
 
Als je opstart vanaf de Win2000 CDROM, dan kun je de partitie kiezen waarop je wilt installeren en vervolgens kies je voor het (evt NTFS) formatteren van de partitie. Gaat vervolgens min of meer automatisch.
 
willen jullie even kort samenvatten wat de volgorde van stappen is om de ntfs c schijf met windows xp goed te formatteren.

erg bedankt jullie allemaal
Barney
 
Als je de stappen van Binary volgt hoef je waarschijnlijk niet apart te formatteren. Dan volg je gewoon de installatie cd van win2000.
 
dank je tanja,
Maar als dit niet lukt met die windows 2000 pro cdrom wat zijn dan de stappen om de ntfs c schijf alleen volledig te formatteren ?

weer erg bedankt van Barney
 
Weer bedankt tanja, maar die uitleg gaat voornamelijk over windows 95/98 /me en die fdisk is mij aardig bekend.

Maar hoe kom ik met windows xp in fdisk en hoe zet ik dan in die fdisk mijn c schijf om van ntfs naar fat 32.
En als de schijf eenmaal fat 32 is , hoe formatteer ik deze dan alsnog.

Ik ben mischien niet erg begrijpend, maar ik moet een duidelijke uitleg naar iemand toesturen straks, zodat hij het thuis kan uitvoeren

dus weer erg bedankt van barney
 
Hoe ik fdisk uit mijn hoofd uit moet leggen weet ik niet zo gauw:confused: Maar je bent er zelf aardig in bekend zeg je. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf als je er eenmaal zit.

Misschien dat iemand anders al een duidelijke handleiding klaar heeft liggen over ntfs en fdisk.
 
Opstarten met bootdisk, nondospartitie verwijderen en dan een nieuwe partitie aanmaken

Opstarten met w2k cd en de stappen volgen.

Vraag trouwens verplaatst van installeren xp naar installeren win2000
 
ik heb inmiddels partition magic geinstalleerd en 2 rescue diskettes gemaakt.
Met de diskettes de computer opgestart en in het partition magic venster de C schijf laten formatteren.

Groeten Barney
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan