Windows XP Foutje..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo, ik heb een fout.. Gisteren had ik van Windows 7 -> Windows XP gegaan, het valt me gisteren op dat ik alleen een C schijf heb. Niet mijn andere schijven, ik ben zeker dat ik backup heb gemaakt, ik heb niet schijven geformateerd. Maar ik ging naar schijfbeheer en daar zie ik ze alle 3 wel staan. Er staat wel een driehoekje met een uitroepteken bij.. Ik heb al eens rondgekeken in BIOS alles blijkt juist te zijn. Zouden jullie mijn probleem kunnen oplossen? Hier nog een screenshot, http://oi39.tinypic.com/x0v2b8.jpg
En moest ik nu terug gaan naar 7, zou ik dan mijn schijven terug krijgen met al mijn bestanden erop?
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij...

Ik heb je topic dan maar in de juiste sectie gezet.;)
Verplaatst van members-chat ---> XP

Succes met je vraag.
 
Afwijkend

De status Afwijkend doet zich voor wanneer een dynamische schijf naar een lokale computer wordt verplaatst vanaf een andere computer waarop Windows 2000, Windows XP Professional, Windows XP 64-bit Edition (Itanium) of een besturingssysteem van de Windows Server 2003-familie wordt uitgevoerd. De status Afwijkend kan ook voorkomen op computers met Windows XP Home Edition die zijn geconfigureerd voor dual-boot met een ander besturingssysteem waarin dynamische schijven worden gebruikt (bijvoorbeeld Windows 2000 Professional of Windows XP Professional). Dynamische schijven worden niet ondersteund door Windows XP Home Edition en draagbare computers. Bij schijven met de status Afwijkend wordt een waarschuwingspictogram weergegeven.

Om toegang te krijgen tot de gegevens op de schijf, moet u de schijf toevoegen aan de systeemconfiguratie. U doet dit door de afwijkende schijf te importeren. (Klik met de rechtermuisknop op de schijf en klik vervolgens op Afwijkende schijven importeren.) Wanneer de schijf is geïmporteerd, zijn bestaande volumes op de afwijkende schijf zichtbaar en toegankelijk. Zie Schijven naar een andere computer verplaatsen voor aanwijzingen bij het verplaatsen en importeren van schijven.

U hebt echter wel toegang tot gegevens op de schijf als u werkt met Windows XP Home Edition. Als u de schijf wilt gebruiken in Windows XP Home Edition, moet u deze converteren naar een standaardschijf en gaan alle gegevens op de schijf verloren.

dit zegt de Microsoft website er over.

ik vermoed dat je ze wel weer gewoon hebt als je windows 7 er op zet. (mocht dat ook niet het geval zijn je zou een linux live cd kunnen downloaden en dan je gegevens kunnen backuppen.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan