Windows XP Freeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc. Af en toe komt het voor dat mijn pc volledig bevriest. Zowel ctrl+alt+del als bijv. de muis werken dan helemaal niet meer. Ik kan niks doen en de enige oplossing is dan de pc met de knop aan en uit -zetten. Ik heb zelf het vermoeden dat het alleen gebeurt als ik via Internet Explorer zit te surfen.

Hierbij wil ik nog even benadrukken dat het niet vaak voorkomt. De ene dag niet, de andere dag een paar keer. Uiteraard is het wel vervelend vandaar de vraag op Helpmij.

Ik hoop dat iemand iets heeft wat ik kan proberen..
Groeten Vincent:thumb:

Dat is altijd moeilijk te zeggen met weinig info.

Zelf lijkt mij dit een geheugenfout. Gebruik memtest om je geheugen eens te testen. Een wat uitgebreidere klachtomschrijving is ook welkom want ik kan met dit beetje informatie niet zoveel helaas. Dus mocht er nog meer gebeuren of kom je andere vreemde dingen tegen, laat ze dan weten aub dan kan ik misschien iets beter aangeven waar het probleem zit..

Oke, ik zal even een Memtest draaien. Het vervelende vaak met dit soort klachten is dat het niet echt makkelijk is om er meer informatie over te geven aangezien het plotseling gebeurt zonder foutmeldingen. De enige informatie die ik je tot nu toe kan geven is dat het tot nu toe alleen gebeurt met IE.

Ik laat horen als ik meer weet!

Groeten Vincent

Snap ik, maar dan is het ook moeilijk een passende oplossing te vinden :( Meestal betekenen die freezes geheugenfouten, maar het kan net zo goed:

een corrupte installatie zijn
een defecte harde schijf
een defecte cpu
een brak moederbord
en nog legio andere dingen zijn....

Succes en we wachten af...

Hoi,
Zoals hier boven al is aangegeven is het natuurlijk heel moeilijk te zeggen waar het aan kan liggen.
Ik kan alleen mijn ervaring geven en wie weet.Met de pc van mijn zoon hebben we precies het zelfde probleem gehad en we kwamen er maar niet achter wat de oorzaak was.Toen op een gegeven moment norton antivirus tegen zijn einde van t abbo aan liep en vervangen moest worden, heb ik er de gratis antivirusscanner van AVG opgezet,en waarrempel nooit meer het genoemde probleem gehad.Of het nu ook daadwerkelijk daar aan heeft gelegen,ik weet het niet.

Succes,Advocaatje.

Dit laatste is niet de oorzaak aangezien ik altijd al AVG free gebruik! Maar bedankt voor je reactie. Zodra ik thuis ben zal ik een Memtest uitvoeren!

Groeten Vincent

Freezes kunnen worden veroorzaakt door [hitte]problemen van de GPU, de chip op de videokaart.... controleer of het koelblok op de videokaart stofvrij is en of de ventilator snel en probleemloos rond draait.... CPU probleem is minder waarschijnlijk, als de cpu te heet wordt of een andere makke heeft, stopt het systeem en start opnieuw op...... Bij een geheugenprobleem bevriest het beeld niet, dan krijg je allerlei andere meldingen [blue screens]

Laatst bewerkt:
Hoe warm mag mijn videokaart maximaal worden? Dan kan het ik controleren... Ik heb een Nvidia Geforce 7600GT.

In het Nvidiascherm [bureaublad, rechts klikken, eigenschappen, instellingen geavanceerd, tabje Nvidia] kun je zien hoe warm hij wordt... maximum is 127 graden....

Kan me niet voorstellen dat hij zo warm word. Maar we checken effe voor de zekerheid. Zo snel ik thuis ben laat ik het horen.

Groeten Vincent

De GPU word 59 graden volgens Everest. Niet te warm dus! Ik heb het programma Memtest gedraaid en deze geeft aan 0 errors. Ik wacht nog af en laat horen als ik iets vreemds zie!

Alvast bedankt!

Groeten Vincent

Ik heb hetzelfde probleem......

Ik zal ook de aangeraden acties eens proberen.
Zelf dacht ik aan een bios-upgrade.

Ik heb echter geen idee of dat de oorzaak / oplossing kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan