windows xp functie foto verkleinen voor e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Als mijn vrouw op haar pc een foto selecteerd, en vervolgens klikt op "kopieren naar e-mail", verschijnt er automatisch een venstertje waarin windows xp vraagt of het bestand verkleint moet worden, of de originele grootte van de foto behouden moet blijven. Dit is een prima functie.
Maar als ik hetzelfde doe op mijn pc verschijnt dat venstertje never nooit niet, wat ik ook probeer. we hebben allebei xp professional, de foto's worden in beide pc's bekeken met windows viewer, maar ik kan dat oh zo makkelijke venstertje maar niet vinden.
Heeft iemand enig idee?
mvrgr. Martin.
 
In de Verkenner zie je waarschijnlijk de mappenlijst. Anders even op dat kruisje klikken op dat balkje waar de mappen onder staan. Klik op de knop Mappen in de werkbalk om de Bestands- en maptaken zichtbaar te maken. Klik op de optie Dit bestand per e-mail verzenden en volg de aanwijzingen op het scherm om de foto te verzenden. Je kunt ervoor kiezen de afbeelding te verkleinen of de originele grootte te handhaven. Het (eventueel verkleinde) digitale beeld wordt nu aan een leeg e-mailbericht in Outlook (Express) gekoppeld. Vul dit e-mailbericht aan en verstuur op de gebruikelijke wijze.
 
Hallo Geeske,
Dat is het punt. Wat ik ook doe, dat schermpje waarin ik het bestand kan verkleinen verschijnt gewoon niet, wat ik ook probeer. Als ik de keuze maak "bestand verzenden naar e-mail" krijg ik gelijk outlook en er wordt helemaal niet gevraagd of ik het bestand wil verkleinen. Op de andere pc werkt het wel, maar op de mijne niet terwijl alles hetzelfde is.
gr. Martin.
 
Zo ook niet? Bovenstaande e-mail functie is ook op te roepen door in een map op een afbeelding te gaan staan. Op de rechter-muisknop te drukken en bij "Kopiëren naar" voor "E-mail ontvanger" te kiezen.
 
Nog wat opties: in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd en vink aan "Grootte van afbeeldingen automatisch aanpassen"

Gevonden op: http://www.microsoft.com/windows/ie/using/howto/customizing/autoresize.mspx

Turn Automatic Image Resizing On or Off

Automatic Image Resizing is turned on by default. But you can turn it on and off by using the Advanced tab on the Internet Options dialog box.

1. On the Tools menu, click Internet Options.

2. Click the Advanced tab, and then scroll down to the Multimedia section.

3. Select or clear the Enable Automatic Image Resizing check box. (Grootte van afbeeldingen automatisch aanpassen)

If you choose to keep Automatic Image Resizing on, you can easily resize a picture

Nog het een en ander: http://www.microsoft.com/resources/documentation/ie/6/all/reskit/en-us/part3/c09ie6rk.mspx
 
Laatst bewerkt:
Deze zou het moeten doen
klik start, uitvoeren en type

Regsvr32 Shimgvw.dll

Klik ok en restart

zo niet dan is een ander alternatief dat je Image resizer er op zet.
Das een handige piepkleiene powertoy die een optie in je rechtsklik context menu plaatst.
Klik met rechts op de foto en dan op resize en je kan er alle kanten mee op wat afmetingen betreft..

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan