Windows XP gecrasht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

melbio

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Berichten
29
Ik heb twee besturingssystemen op m'n Asus laptop: Windows XP (Primary) en Windows 7 (Secondary). Windows 7 heb ik uit één harde c: schijf een tweede d: partitie aangemaakt.

Nu doet Windows XP niet meer...ik zou niet weten waarom:rolleyes: het heeft maanden gewerkt. Ik Krijg XP laad logo scherm en meteen daarna 0.4 sec. blauw scherm en kom ik in Veilige mode scherm terecht. Ik heb alles opties in Veilige mode geprobeerd maar zonder resultaat, want ik kom weer in Veilige mode scherm terug.

Ik kan wel kiezen naar Windows 7 en die werkt 100%

Ik was er zat van en was van plan om Windows XP te formateren. Ik stop Windows XP cd in kom ik menu waar ik partitie wil gaan verwijderen/installeren. Er staan twee partitie c: schijf (Windows XP) en d: schijf (Windows 7). Bij c: schijf heb ik verwijderd en een nieuw Windows XP installeren. Bij het volgende menu formateren komt ik niet verder dan 0% en 5 sec. later krijg ik een zwart scherm met als foutmelding dat harde schijf niet toegankelijk of beschadigd is..of iets in die term, weet niet exact:eek:

Nu wanneer ik m'n laptop start krijg ik ook niet meer de melding welk besturingsssysteem je wilt gaan gebruiken. Ik krijg meteen een zwart scherm met als foutmelding dat Windows niet kan opstarten. Er ontbreken bestanden ofzo iets.

Wie o wie kan mij hieruit helpen. Alle tips zijn welkom bvd:thumb:
 
download: http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/ < pak de goede versie...

brand de dvd

start op via de dvd -> ga naar command prompt (als ie gaat auto repareren kan je op cancel drukken om in het menu te komen)

voer de code in: c: <druk op enter>
bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>


herstart en kijk of het werkt
 
download: http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/ < pak de goede versie...

brand de dvd

start op via de dvd -> ga naar command prompt (als ie gaat auto repareren kan je op cancel drukken om in het menu te komen)

voer de code in: c: <druk op enter>
bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>


herstart en kijk of het werkt

@3747
Je omschrijving had ik op plan B staan wanneer plan A geen resultaat weergeeft.
Plan A was: Een ander Windows XP cd ingegooit en heb de cd nog goed schoongemaakt (zat geen kras of vuil op maar toch). En heb hem uiteindelijk toch geformateerd en het werkt nu.

Maar toch bedankt voor je coment:thumb:

Mag slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan