Windows XP gekloond, probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartelo

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Ik heb een nieuwe HD gekocht want de oude leek een van de sectoren niet te werken.
Althans dat was me verteld. Dat was de reden waarom de pc bleef ratelen en foutmeldingen gaf.

Ik wilde met een schone lei beginnen, maar met een Dell installatie cd lukte dat niet.
Nu heb ik met Seagate een kloon overgezet.

Alles leek goed te gaan. Hij start sneller op en zo ook de programma's.
Maar de schijf blijft maar ratelen. Ik krijg ook foutmeldingen met Internet Explorer. Alle geopende pagina's worden abrubt afgesloten en ik krijg de vraag of ik een rapport wil verzenden.

Zit er nu een fout in het windows besturingssysteem? Zo ja, wat hoe kan ik het verhelpen?
Dell cd geeft aan dat er een nieuwere versie is geinstalleerd en kan daarom geen reparatie uitvoeren. Dat heeft waarschijnlijk met service Pack 1 en 2 te maken.

Heeft iemand tips?

Ja ik heb Hitman Pro erop losgelaten. Het register doorgelopen, en een virusscan gedaan.
Dat had ik allemaal ook al gedaan incl. schijfdefragmentatie, voordat ik ging klonen.

Ziet er naar uit dat je alle rotzooi van de oude schijf heb "mee gekloond" naar de nieuwe:D

Windowx XP gekloond, probleem

Welke rotzooi, als ik zie wat ik allemaal heb doorlopen? en wat kan ik doen om het op te lossen.

Run CCleaner eens op je PC, en vink in het menu alles aan.
En draai daarmee meteen even de Registerschoonmaker die zit ingebouwd, misschien vind hij nog wel iets.
:thumb:

CCleaner heb ik alle opties aangevinkt en gerund voordat ik ging klonen.......
Heeft dat dan nog zin?

Ok toch maar gedaan, was ook zo klaar. Maar dat tikken is er nog steeds........

mogelijk te weinig geheugen?

Vraagje: nou hoor ik dat het tikken ook door een tekort aan RAM geheugen kan komen.
Klopt dat? En kan ik dat ergens controleren?

Dat zou goed kunnen, want Windows maakt op de harde schijf een bestand, pagefile.sys dat een soort RAM geheugen is.
Als het echte geheugen vol zit, plaatst het de rest daarin waardoor hij dat dus van de harde schijf moet laden waardoor hij ontzettend traag word en gaat ratelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan