Windows xp H-E , vanaf Externe HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevichill010

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Hallo allemaal .

Ik zit met een 'probleempje' die als volgt is ,
Ik probeer windows xp home edition te installeren vanaf een Externe hardeschijf ipv CD/Diskette.
nu lukt dit wel alleen is het onmogenlijk partitie C te verwijderen en vervolgens te gebruiken voor de windows installatie.,
het geeft aan dat op de C: de tijdelijke installatie bestanden staan die nodig zijn om de installatie te doen.
is het mogelijk om die tijdelijke bestanden niet gewoon ook op de ex.HDD te zetten en zo wel de c partitie te verwijderen ?,
of zijn er andere oplossingen hiervoor ?

Alvast bij voorbaad dank!
Kevin .R

Hey Zoefff,
Bedankt voor de snelle reactie ,

in de bios kan ik inderdaad hem laten booten vanaf USB , indien dit gebeurd komt er de melding NTDLR onbreekt ( iets in die richting ) ,
maar via windows zelf is het wel mogenlijk om de installatie te starten , maar dat zal dan ook verklaren waarom de temp bestanden op C: komen ?.
Mvg.

USBstick moet wel bootable gemaakt zijn en de cd bevatten zoals beschreven in de link.
Dan zal je om te kunnen installeren ermee op moeten starten.

Heb windows xp home editie op de usb HDD staan en via computerbeheer>schijfbeheer>ExHDD en Partitie als Actief markeren.
maakt dit de HDD niet bootable ? of moet het daadwerkelijk via een pebuilder - Pe2usb - HP USB Disk Storage Format Tool ?

Nee, daarmee is deze niet bootable!
Lees het verhaal uit de link eerst maar eens goed door.
Dan zal je constateren dat er meer voor nodig.
Alles wordt uitgelegd en de benodigde progjes staan erin.

Ik heb de tutorials doorgenomen zoals op de site stond die u doorgaf,
en alles is 100% goed gegaan wat betreft het usb stick bootable maken en windows erop te zetten.

wanneer ik op de pc in de bios selecteer als eerste boot device de usb te nemen en de pc reboot en wil laten opstarten vanaf usb , krijg ik vervolgens op zwart scherm te zien : Verwijder schijven of media . druk op een toets om door te gaan .

meer krijg ik niet ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer BIOS eens of de gewijzigde biosvolgorde wel is opgeslagen.

in de BIOS :
onder het tabje BOOT :
Boot Device Priority :
1st Boot Device : [] (<-- USB {Usb device krijgt geen naam .. opzich geen probleem i guess? .} )
2nd Boot Device : [3M-LITE-ON DVDR]
3rd Boot Device : [Disabled]

----- Hard Disk Drives >
1st Drive : [] (USB)
2nd Drive :[PM-Maxtor 6Y160]

F10 opslaan , Reboot

Black screen : Verwijder schijven of media. druk op een toets om door te gaan.

Laatst bewerkt:
En als je op een toets drukt en doorgaat?
Lees anders de link nog eens door of je het exact uitgevoerd hebt.

als ik op een toets druk dan gaat hij door naar Windows zelfs en boot hij gewoon windows op .
Heb hem 2 keer uitgevoerd , eerste keer op een externe HDD , en de tweede keer op een USB flash drive , maar bij beide de zelfde melding tijdens het booten van de drive .,

Laatst bewerkt:
Dan blijkbaar niet opstartbaar van usb.

Welke pc en welk moederbord.

Waarom start je niet gewoon met de installatieDVD van XP op?

De dvd speler leest geen dvds blijkbaar meer , en heb de pc via via en wil alles eraf hebben nadat ik zag dat er 4x windows op staat en de crapp allemaal.
maar verder geen cd's etc van de pc erbij gehad . dus vandaar dat ik het via usb wil doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan