windows XP herinstaleeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

XanderMS

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
zoal e tital al luid, ik wil mijn computter opnieuw instaleeren.
het enige probleem is dat ik mijn computter heb gekocht met Windows XP Home edition er al op geinstaleert. ik heb geen cd en geen serienummer.
he is me al eens eerder gelukt om mijn computter te herinstaleeren maar dit was met telefonische begeleiding. Hiervan kan ik me dus niks meer herinneren.

Toen ik problemen had met mijn computter heb ik die gebracht naar het dichtsbijzijnde computterzaak e die heeft op dat moment niet alleen mijn probleem opgelost, maar hij heeft er ook gelijk een illegaale copie van Windows XP Professional op geinstaleert.

Professional wil ik deinstaleeren en Home Edition wil ik veranderen in mijn stuurprogamma.
kan iemand me helpen?

het enige probleem is dat ik mijn computter heb gekocht met Windows XP Home edition er al op geinstaleert. ik heb geen cd en geen serienummer.

Als je een legale home had draaien heb je ook de sticker met het serienummer ergens op je kast geplakt zitten

Toen ik problemen had met mijn computter heb ik die gebracht naar het dichtsbijzijnde computterzaak e die heeft op dat moment niet alleen mijn probleem opgelost, maar hij heeft er ook gelijk een illegaale copie van Windows XP Professional op geinstaleert.

Microsoft treedt momenteel vrij hard op als ze dit soort bedrijven tegenkomen.

Professional wil ik deinstaleeren en Home Edition wil ik veranderen in mijn stuurprogamma.
kan iemand me helpen?

Wat heb je voor die herinstallatie betaald. Een bedrijf mag dit niet doen, zonder je van een kopie van een origineel te voorzien. Tevens als jij een bedrag betaald hebt daarvoor heb je recht op een origineel. In principe moet je dit gewoon oplossen met het bedrijf waarbij dit gebeurt is.

Ook zeg je de PC toendertijd gekocht te hebben met XP-home. Waar is dat origineel gebleven. Tevens zitten bij voorgeinstalleerde PC's met Windows de sticker van het OEM-serienummer op de PC.

Als je bij microsoft klantenservice bewijs van de licentie kan overleggen, krijg je tegen kosten een nieuwe origineel. Tenzij je natuurlijk slordig met je origineel bent omgegaan en een blacklisted key hebt gekregen omdat je nummer te vaak gebruikt werd overal.

Hoe dan ook is het bedrijf in deze in de fout gegaan en misschien degene waar je de PC gekocht hebt ook al en zit jij met de gebakken peren. Toch een poging verhaal te halen kan nooit geen kwaad.

zal je toch xp home moeten KOPEN ,als je die wil.:D
die HEB ik ook gekocht, maar niet met een CD maar voorgeïnstaleert ;)
Als je een legale home had draaien heb je ook de sticker met het serienummer ergens op je kast geplakt zitten
Dankje :D dat wist ik nog niet :D
Microsoft treedt momenteel vrij hard op als ze dit soort bedrijven tegenkomen.
Dat is een van de redenen waarom ik wil herinstaleeren.

Wat heb je voor die herinstallatie betaald. Een bedrijf mag dit niet doen, zonder je van een kopie van een origineel te voorzien. Tevens als jij een bedrag betaald hebt daarvoor heb je recht op een origineel. In principe moet je dit gewoon oplossen met het bedrijf waarbij dit gebeurt is.
niks, eigenlijk wel raar, maar het was een beginnende zaak, maar andere zaaken die ik aan hem heb gevraagt of ie dat voor me kon doen deed ie ook gratis.
Ook zeg je de PC toendertijd gekocht te hebben met XP-home. Waar is dat origineel gebleven. Tevens zitten bij voorgeinstalleerde PC's met Windows de sticker van het OEM-serienummer op de PC.
ik heb hem al gevonden ;) (thanks Ellasar)
Hoe dan ook is het bedrijf in deze in de fout gegaan en misschien degene waar je de PC gekocht hebt ook al en zit jij met de gebakken peren. Toch een poging verhaal te halen kan nooit geen kwaad.
het is natuurlijk mogelijk, maar het bedrijf dat me dat verkocht heeft is een bijzonder groot winkelcentrum in heel Spanje (ik ben er woonachtig) dus die reden lijkt me ver gezocht.

bedankt iedereen al voor de reacties ;)

Als je voorgeinstalleerde PC koopt, dan moeten de CD's herstel CD's erbij zitten. Zo niet, altijd naar vragen en als die er niet bijgeleverd kunnen worden, dan moet er al een lampje gaan branden dat er iets niet helemaal goed zit.

Ook niet hoeven betalen voor een volledige herinstallatie met nieuwe (dus niet je eigen originelen) moet datzelfde lampje doen branden ;)

Microsoft treedt hard op tegen bedrijven die dus software installeren zonder origineel te leveren of met een ongeldig serienummer. Als eindgebruiker hoef je niet zo bang te zijn voor Microsoft.

Goed dat je je origineel XP-home nog hebt, scheelt 100 euri :D

waarvoor een herstel CD als ik kan herstellen zonder cd? :confused:
maargoed, wat moet ik nu doen om windows XP Professional te deinstaleeren?
ik heb al geprobeert om via start > control panel > System > (ik vertaal dit dus ik weet niet zeker of dit ook zo in de engelse versie van Windows is) boot and recovery > configure > system boot > en dan veranderen van windows XP Professional in Windows XP Home Edition, maar dit werkt ook niet. als ik dan opnieuw opstart dan krijg ik de melding dat het pad naar de C:// niet gevonden is

Laatst bewerkt:
XP-pro hoef je in principe niet te deinstalleren. Je kunt opstarten vanaf de XP-home CD, dan formatteren en XP-home installeren.

Zorg wel dat je alles wat je wilt bewaren een backup van maakt.
- emails
- email instellingen / wachtwoorden
- adresboek
- favorieten
- persoonlijke bestanden, zoals foto's en belangrijke documenten
- schrijf al je wachtwoorden op die je nu gebruikt voor logins e.d.
- zorg dat je alle drivers voor herinstallatie klaar hebt liggen, eventueel eerst alle nieuwste drivers nu downloaden en branden, dat is makkelijk met herinstalleren. Success. :thumb:

maar hoe kan ik gaan resetten met de cd als ik de cd niet heb? :confused:
by the way, ik heb alles al op een cd gezet, dus dat is geen probleem

Laatst bewerkt:
maar hoe kan ik gaan resetten met de cd als ik de cd niet heb? :confused:
by the way, ik heb alles al op een cd gezet, dus dat is geen probleem

Ik dacht even bij je antwoord een post geleden te lezen, maar dat betrof dus het vinden van de sticker met serienummer.

Nu je dus wel een origineel serienummer hebt, moet je volgende week effe MS klantenservice bellen, voor een vervanging van kwijtgeraakte CD. Dan heb je hem binnenkort thuis en kan je op een goede manier herinstalleren.

het raare daarvan is, als ik achter het nummer van de klantenservice wil komen moet ik mijn ID-Nummer komen, is dit gewoon mijn serienummer?
Edit: zou formatteeren niet helpen? of zou ik dan ook de voorinstalatie van windows home edition wissen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan