Windows Xp herinstalleren zonder mijn data + programma installaties te verliezen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djones

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2006
Ik wil Windows XP herinstalleren.
Echter, het probleem waar ik tegenop zal lopen, is dat ik alles dan opnieuw zou moeten installeren, een enorm karwei waar ik wel een week of 2 mee bezig ben.

Mijn vraag dus eigenlijk is:

Is het net zoals in Windows 98 mogelijk om Windows Xp alleen te installeren zonder dat ie all Dll en Sys bestanden verwijdert, zodoende dat ik gewoon verder kan, waar ik gebleven was?

2 Weken ?? Staat jouw pc dan op een raketbasis of zo?
Naar mijn weten kan je windows xp alleen maar opnieuw doen

Behalve dat 2 weken een beetje aan de hoge kant is om je systeem weer werkend te hebben kan je windows hernoemen naar winold netzoals de programfiles hernoemen naar programfiles.old
tevens maak je een bakup van je register en je profiel.
Nu doe je een instalatie van XP.
Na deze instalatie zetje het register terug en kopieer je je profiel in je nieuwe profiel
vervolgens delete/hernoem je de programfiles folder en geef je de oude programfiles folder weer zijn oude naam terug.
Op deze manier moet het werken echter als er fouten in zitten neem je die ook over.

een aanrader is dan ook een schone instalatie te doen van je pc en als je klaar bent een backup te maken

Je kunt met een volledige XP cd een repairinstall uitvoeren, als je bij installeren bent gekomen.

Ook vanuit windows zelf, mocht je daar nog in kunnen komen, kun je hem "upgraden", wat in dit geval ook een repairinstall wordt.

omg 2 weken? Je bent toch niet van plan om windows op een pentium 1 90 mhz met 32 RAM en een 4200 RPM HD te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan