Windows XP herkend de hardeschijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ford mondeo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Dit is mijn eerst vraag op dit forum. Ben vandaag lid geworden.
Ik wil mijn pc leegmaken en opnieuw xp.pro installeren. Het probleem is dat de installatie wordt gestopt en krijg te lezen dat de harde schijf een maxtor niet wordt herkend. De oude installatie werkt gewoon, behalve internet. Ik heb een scandisk gedaan en dat werkt ook.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen. Of een manier zonder de xp cd mijn systeem geheel leeg te maken, zodat ik xp opnieuw kan installeren.

dan leg het er ook aan wat voor schijf je dus heb.
je heb 2 soorten
Ide gewoon standaard schijf met een breede kabel.
en dan Sata deze heeft een dunne plate kabel
als je een sata schijf gebruikt heb je ook een floppy nodig om deze schijf te benaderen.

Probeer eens een "schone" installatie.

Booten vanaf XP CD en dan installeren.

CrashPuppy

dan leg het er ook aan wat voor schijf je dus heb.
je heb 2 soorten
Ide gewoon standaard schijf met een breede kabel.
en dan Sata deze heeft een dunne plate kabel
als je een sata schijf gebruikt heb je ook een floppy nodig om deze schijf te benaderen.

IK heb een IDE met een brede kabel

hoe staat ie in je bios ingesteld? als je als primary boot device je cd van winxp doet moet je nog wel je harde schijf instellen. Als je dan voor auto kiest dan vindt ie m zelf. Let wel op dat je hem als primairy master zet. Ook moet je aan de achterkant van je schijf t klemmetje zo zetten dat ie ingesteld staat op master.

suc6

Het is opgelost er bleek een Sata hardeschijf in te zitten.Dez werd niet door Windows herkend. Een programma gedownload en Xp opnieuw geinstalleerd.
In ieder geval een ieder bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan