Windows XP Herkent koptelefoon niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabior

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Hallo, ik heb pas deze goede pc met windows XP gekocht,

alleen nu doe ik mijn koptelefoon erin (bij het tekentje van koptelefoon), maar er is geen geluid.
Als ik kijk bij audio apparaten dan staat er dat er geen audio apparaat is. Hoe los ik dit op?

Mvg, Fabior.

Edit: ik heb even bij 'Apparaatbeheer' gekeken, en er staat een geel uitroepteken bij een 'Audio Controller'. Moet ik daar iets mee?

Laatst bewerkt:
Gezien je probleem deze vraag verplaatst van audioapparatuur naar de sectie geluidkaarten.

Zo te zien zijn de drivers niet geinstalleerd van je geluidskaart.

Als deze een onboard ding is, zul je eerst de chipsetdrivers moeten installen, na de verplichte reboot de audiodrivers die erbij horen.

Btw Welkom op Hlepmij.nl:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb wat meer informatie nu,

Bij apparaatbeheer geeft hij een 'Via Audio Controller Sigmatel Codec' weer, met een geel uitroepteken, zeggend dat het 'niet kon worden gestart'. Ik had er een CD bij met drivers, waaronder een audio, toen ik die wilde installeren gaf hij een melding dat het niet herkent werd door het windows-logo test ofzo, en dat het aangeraden werd te annuleren. Ik drukte op 'toch doorgaan', en kreeg toen een hele andere driver, die geen uitroepteken gaf, maar ook geen geluid. Na een hele hoop gedoe staat er nu eindelijk weer: 'Via Audio Controller Sigmatel Codec', in apparaatbeheer, inplaats van diegene van de cd, alleen geeft ie nog steeds 'Error Code 10: Kan niet worden gestart'. Wat kan ik hier aan doen? Volgensmij is de driver wel degelijk geinstalleerd.

weet je om welk type moederbord het gaat? Kan dan gerichter zoeken naar de goede drivers.

Dubbelklik op dat Via Audio apparaat in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details en geef ons de PCI\xxxxx codering die genoemd daar staat. Meld dat in je volgende posting (géén typefouten maken!)
Wellicht kunnen we nog andere drivers voor je vinden, dan.

Tijs.

Sorry voor het late bericht, ben net terug van school. Het gekke is dat als ik 'dxdiag' doe er ook staat dat er geen audiokaart is / ik de drivers moet installeren. In apparaatbeheer staat wel dat 'Adio Via' ding, maar met een driehoekje zeggend 'kan niet worden gestart'. Ik ben redelijk goed met computers, maar zou niet weten wat hier aan te doen.

Hieronder het verzoek van dnties:

PCI\VEN_1106&DEV_3059&SUBSYS_47604005&REV_60\3&13C0B0C5&0&8D

Alvast bedankt,

Fabior.

Edit: Wat betreft het moederbord, heb ik geen idee. Ik kocht hem van iemand over, en heb al naar drivers gezocht, maar heb eigenlijk geen flauw idee welke nu de goede zijn, omdat ik niet weet welke geluidskaart erin zit. Hoe kom ik daar trouwens achter?
Als ik voor de 'Via Audio Controller Sigmatel Codec' drivers zoek, dan moet ik ook nog weten of het van realtek ofzo is. Ik heb de 'Via Audio Controller Sigmatel Codec' ook geprobeerd te updaten met drivermax, dit lukte, en toen had ik dus wel een andere driver, maar nog steeds een driehoekje met 'Dit Apparaat kan niet worden gestart'. Is er niet gewoon een manier om hem wel te starten?

Dankjulliewel!

Laatst bewerkt:
Geweldig! Hij doet het! ontzettend bedankt iedereen :),

Ik heb de drivers geinstalleerd, stak hem toen in een input met een koptelefoontje, geen resultaat. Toen stak ik hem in de lijn in/uitgang, en het werkte!

Heel erg bedankt iedereen, en jij ook heeeeel erg TheKnight, voor het vinden van de drivers.

+1 voor jullie allemaal, en deze website!

Groeten,
Fabior.

Ok, prachtig!.. :)

Waarschijnlijk zit er ergens in de nieuwe software van je geluidskaart ook ergens een knop om de koptelefoonuitgang in te schakelen.

Vergeet niet je status op "Opgelost" te zetten, blauwe balk bovenaan, als je dat al niet gedaan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan