Windows XP herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giorgiovoors

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
30
Ik heb Windows XP maar ik moet XP herstellen, en dan doe ik het volgende:
Ik doe de Win XP cd in de computer.
Ik doe de computer aan.
Ik druk op toets om op te starten via cd (setupscherm komt).
Ik druk op R om te herstellen (herstelscherm komt).
Ik druk op 1 voor paraitie 1 (C:/Windows).
Ik heb geen administrators wachtwoord (dus druk op enter).
En dan komt er C:/Windows (zoals in Dos)
Wat moet ik dan doen?
 
als je daar help in typet krijg je een lijst met dingen die je kan uitvoeren, maar geen windows herstel. Als het goed is kan je win XP gewoon installeren met behoud van alle gegevens.

Greetz

Easy
 
Geplaatst door Easy
als je daar help in typet krijg je een lijst met dingen die je kan uitvoeren, maar geen windows herstel. Als het goed is kan je win XP gewoon installeren met behoud van alle gegevens.

Greetz

Easy

Hoe moet je dat dan doen? (XP installeren met behoud van alle gegevens)
 
Wil je de repair functie gebruiken, of de gewone systeemherstel naar een x aantal dagen geleden? Die 2de is heel makkelijk.

Welke van de 2 je wilt gebruiken hangt eignenlijk van je probleem af.
 
Ok. Dat is duidelijk.

Ik weet dat je xp er overheen kunt zetten, maar dan moet je zeker NIET voor de optie formatteren kiezen.

Ik heb het zelf nooit gedaan dus je kunt beter wachten tot iemand dit kan bevestigen.

Maar voordat je je bericht aanpastte zei je dat er een windowsbestand is verwijderd. Krijg je die niet terug als je systeemherstel hebt gedaan dan? Of krijg je de pc niet eens opgestart.
 
Okee, maar het moet toch ook in het menu van herstellen moeten? (waar is dat menu anders voor?)
 
Zou moeten kunnen, maar heb hier helaas (of gelukkig?:D ) geen ervaring mee. Systeem is nooit echt beschadigd geweest, en anders gebruik ik mijn ghost image. Vind ik makkelijker, handiger en sneller.

Dus..even wachten op iemand die er wel ervaring mee heeft;)
 
Geplaatst door Giorgiovoors
wat is een ghost image?
Een Norton Ghost image is een backup van een hele partitie.
Bijvoorbeeld van je C-schijf, waarop je besturingssyteem staat.
Deze kan je terug zetten, zodat je niet de halve dag aan het installeren bent.:)
Hier vind je uitleg over Norton Ghost;
http://go.to/wintips
 
Ik heb het in een ver verleden ooit eens een keer uitgeprobeerd en het heeft gewerkt. !!

Bij de Dos Prompt type je geloof ik CHKDSK (of scandsk)
windows gaat dan idd de partitie bekijken en eventueel
beschadigde sectoren of clusters proberen te herstellen
c.q. repareren.

Je kunt bij de prompt ook even HELP intypen en kijken wat voor een mogelijkheden je allemaal hebt. Maar format zou ik idd maar even achterweg laten ! :rolleyes:

Remy
 
Geplaatst door Remy
Ik heb het in een ver verleden ooit eens een keer uitgeprobeerd en het heeft gewerkt. !!

Bij de Dos Prompt type je geloof ik CHKDSK (of scandsk)
windows gaat dan idd de partitie bekijken en eventueel
beschadigde sectoren of clusters proberen te herstellen
c.q. repareren.

Je kunt bij de prompt ook even HELP intypen en kijken wat voor een mogelijkheden je allemaal hebt. Maar format zou ik idd maar even achterweg laten ! :rolleyes:

Remy

Dat soort repareren bedoel ik niet ik bedoel de windows bestanden repareren (als er één verwijderd is)
 
dit is de truk om het te doen

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgendehandelingen:

Ga naar start-Uitvoeren en typ dan:
sfc /scannow (na sfc een spatie zetten)

Windows controleert of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze indien nodig door de originele
 
Ik heb de raad van patrick.br gevolgd en het is gelukt!!!
:D
Allemaal heel erg bedankt dat jullie hebben geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan