Windows XP herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

royals

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een opstart probleem met mijn labtop (geeft zwart scherm met knipperende cursor). Dus ik heb bij de BIOS opgestart via CD/DVD en dan het herstel programma gelaad van de Windows CD. Nu geeft hij bij de setup aan:

Druk op R als u een Windows XP installatie wilt herstellen of repareren.

Dan kom ik in de herstelconsole. Dan geeft hij aan:

1: F:\WINDOWS
2: D:\WINDOWS

Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Want hij geeft geen C schijf aan. Kan iemand mij precies uitleggen welke volgende stappen ik nu moet nemen? Want ik wil als het kan mijn C: en D: gegevens redden.

Alvast hartelijk bedankt,

Stefan

heb je parties op je schijven? en heb je extra interne of externe hdd?

Hallo Ginojo,

Wat zijn parties? Ik heb wel een externe Hard disk dat is de F drive.

Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).
Hoi,
koppel om te beginnen je externe schijf los.

Hallo Mik Zjegger,

Mijn Acer labtop is misschien twee jaar oud. Ik gebruik AVG Anti-virus en Zone Alarm.

Het probleem is dat ik tijdens internet zoeken en downloaden van muziek in Windows XP een blauw scherm kreeg met een onbekende error die zo snel weer weg ging dat ik hem niet kon lezen. Daarna start de computer op en laat een zwart scherm met een knipperende cursor zien. Dus heb ik in de BIOS opstarten via CD/DVD gezet en de Windows CD erin geduwd. Dan in het setup menu op R gedrukt en dan kom ik in het herstel programma. Hier begint mijn probleem dus omdat er geen C: staat en ik niet zeker weet of ik departitie op D kan schrijven.

Mijn externe schijf is al los en nog geeft hij alleen D en F aan. Kan Windows de schijven en de letters door elkaar halen?

Als ik D kies geeft hij aan:

De doelpartitie is C:
Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partittie C?

dan zeg ik nee, en dan staat er D:\WINDOWS> en type ik fixboot d:

en staat er:

De doelpartitie is D:
Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partittie D?

kan ik nu ja zeggen en de nieuwe opstartsector schrijven op D? Of verlies ik dan mijn gegevens?

De doelpartitie is C:
Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partittie C?
dan zeg ik nee
Wat gebeurt er als je ja zegt?
Kun je in de veilige modus opstarten? (meestal F8 trommelen tijdens de boot)
Als je in het keuzemenu kunt komen kies dan eens voor "laatst bekende configuratie toen de pc nog wel werkte o.i.d."

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb met het Linux prorgramma mijn gegevens gesaved op mijn externe disk en Windows opnieuw geïnstalleerd.

Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk boven je beginposting). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan