Windows XP Home Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Torrente

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
16
Hallo,
Ik heb op dit moment windows 2000 op mn pc staan maar wil er Windows XP op zetten en mijn vraag is : als ik naar mijn configuratiescherm gaat en verwijder alles wat met Windows 2000 te maken heeft Updates ect is dat voldoende,kan ik dan XP erop zetten???

Alvast bedankt,Torrente.
 
Bedankt!!

Bedankt ..nu moet ik nog iemand vinden die me erdoor heen coach want een heleboel termen zijn mij nieuw....
Nogmaals heel erg bedankt!!

Torrente
 
tip, probeer het een keer zelf. zo te zien wil je een schone installatie, daaraan kan eigenlijk niet heel veel verkeerd gaan. het gevoel van voldoening is erg fijn, en als het foutgaat kan je er alsnog iemand bijhalen.
als je de stappen volgt moet het lukken.
je wilt toch geen data bewaren van je huidige windows 2000?
 
Ik zou niets liever willen dan het eerst zelf te doen maar....ik ken niemand die verstand heeft van computers die ik erbij kan halen,dus als het niet goed gaat dan zit ik...zonder pc...
 
Ik zou niets liever willen dan het eerst zelf te doen maar....ik ken niemand die verstand heeft van computers die ik erbij kan halen,dus als het niet goed gaat dan zit ik...zonder pc...

Makkelijkste is om win XP er gewoon overheen te gooien, geen risico en geen problemen... kind kan de was doen. Echter is een schone installatie beter, en tjah... misschien eerst met killdisc je schijf schoon maken, instellen dat ie vanaf cd-rom boot, en daarna xp installleren...

denk dat dat de makkelijkste andere optie is.
 
LOL...ik bedoel maar..wat is Killdisc en wat is instellen vanaf cd-rom boot????
je hoeft niet te antwoorden hierop ik geef alleen maar aan dat ik de termen enzo niet weet...:D
 
LOL...ik bedoel maar..wat is Killdisc en wat is instellen vanaf cd-rom boot????
je hoeft niet te antwoorden hierop ik geef alleen maar aan dat ik de termen enzo niet weet...:D
hahaha, ik mag wel antwoorden? :p Ag het forum is toch om iets te leren, en problemen op te lossen... en een mens kan niet alles weten dus van mij mag je het gerust vragen hoor ;)

Killdisc is software die je harde schijf formateerd, maar dusdanig dat er nooit meer wat terug te vinden is... leek mij wel makkelijk omdat je dan zelf het formateren niet hoeft te regelen via dos... Maar aan de andere kant... vanuit vorige windows gaat dat makkelijker.

In je bios instellen dat hij met opstarten ook op de cd-rom gaat kijken, anders heb je straks niks meer op je hd staan, en doet je computer gewoon niks meer. Als je de winXP cd erin stopt gaat ie eerst kijken naar de cdrom, dan zal die winXP vinden, en deze laden... en uiteindelijk installeren!
 
Nu heb ik zo hier en daar even gekeken en begrijp nu een beetje neer van die harde schijf.
Kheb trouwens ook even "killdisc"gedownload,immers dan is alles weer als nieuw!:D
 
er staat toch niets van belang dan nog op die harde schijf??Dus is toch beter alles eraf halen??
 
er staat toch niets van belang dan nog op die harde schijf??Dus is toch beter alles eraf halen??

Als jij er zeker van bent dat er geen persoonlijke dingen op staan, verslagen, foto, enz enz... kan het geen kwaad om hem leeg te gooien..

Enige waar je tegenaan kan lopen is dat sommig onderdelen neit meer functioneren.. maar dat is een kwestie van nieuwe drivers downloaden :p Maar tegen die tijd kan je wel weer online hoor ;)
 
ooow maar dat weet ik dus niet of er foto's ed opstaan....enne drivers downloaden???
wat een ramp dit allemaal LOL
:D
 
ooow maar dat weet ik dus niet of er foto's ed opstaan....enne drivers downloaden???
wat een ramp dit allemaal LOL
:D

Drivers zou ik me maar niet al te druk om maken... dat is een zorg voor later :p

Je weet toch wel wat er op je eigen computer staat??? En zo niet, dan zal er wel niet al te veel boeiends op staan.. ;)
 
nou om eerlijk te zijn heb ik een aantal jaren gewoon van alles en nog wat gedownload en ergens neergekwakt en soms er weer vanaf gegooid ( als ik wat tegen kwam tijdens zoektochten op mn pc LOL)
Maar staat niet echt iets van belang op...
Dus lijkt mij beter om met schone schijf te beginnen toch?
 
nou om eerlijk te zijn heb ik een aantal jaren gewoon van alles en nog wat gedownload en ergens neergekwakt en soms er weer vanaf gegooid ( als ik wat tegen kwam tijdens zoektochten op mn pc LOL)
Maar staat niet echt iets van belang op...
Dus lijkt mij beter om met schone schijf te beginnen toch?
Dat kan lekker zijn jah :p

Maar ik kan niet beslissen voor jouw of er belangrijke dingen op staan.. dat zul je zelf moeten uitzoeken ;)
 
Welnee...spelletjes, allerlei downloads,niets van emotionele waarde of zo, zoals ik al zei ik heb een paar jaar van alles en nog wat erop gegooid...lukraak:D
 
Welnee...spelletjes, allerlei downloads,niets van emotionele waarde of zo, zoals ik al zei ik heb een paar jaar van alles en nog wat erop gegooid...lukraak:D

Nou dan ga is uitzoeken hoe killdisc werkt, en hoe je in je bios is steld dat die boot vanaf cdrom. En ga daarna is beginnen aan het project.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan