Windows xp home edtion vast in veilige modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Njal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Njal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Hallo allemaal
ik zit sinds gisteren met een probleem, Ik heb mijn pc opgestart in veilige modus door het volgende te doen ( uitvoeren > msconfig > boot.ini > safeboot ) Maar nu wil ik mijn pc weer normaal opstarten maar hij blijft in veilige modus opstarten en wil niks anders doen.

Ik kan niet meer bij mijn msconfigin veilige modus en kan het dus niet afvinken
Ik heb ook geprobeerd om tijdens het opstarten met de F8 bij de windows opstart dingen te komen en normaal op te starten maar hij blijft in veilige modus opstarten.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet hoe ik eraf kan komen ?

M.V.G Bart

Je kan ook via de verkenner naar msconfig
Dat staat de map C:\windows\system32
dan kun je safeboot weer uitvinken
Dat zou ook gewoon in de veilge modus moeten werken.
mvg leo

Bedankt voor je antwoord maar ik kan msconfig daar niet vinden alleen msconf.dll en verder niks en heb ook de optie geheime bestanden en mappen tonen aanstaan.
Verder heb ik wel de boot.ini kunnen vinden via de zoekoptie maar daar staat niks in wat er bij zou moeten komen als je in veilige modus opstart ie:
( /safeboot ) voor de rest staat er alleen /fastdetect en /noexecute=optin de laatste is inderdaad zonder hoofdletters

Ik vindt het wel raar dat ik de msconfig niet kan vinden

Ik vindt het wel raar dat ik de msconfig niet kan vinden
Helaas het is niet raar, maar komt omdat ik verkeerde info heb gegeven(dacht even iets uit mijn hoofd weten op mn werk).
Bij een standaard installatie staat msconfig.exe in de map c:\windows
De rest van het verhaal blijft wel het zelfde
Sorry voor de onnodige zoektocht.
mvg leo

Bij mij staat hij hier.:o
C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe

Kan je toch ook via uitvoeren starten?

Bij mij staat hij hier.:o
C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe

Kan je toch ook via uitvoeren starten?

Bij blijkt msconfig op beide locaties te staan. Blijkt op vele plaatsen te kunnen staan, maar meestal ook in de genoemde pchealth map.
Een register beschadiging kan er voor zorgen dat het niet door uitvoeren geopend wordt (soms na een te rigorueze regclean oid)
Blijkt msconfig ook bij jou in de pchealth\...\binaries\ map te staan, dan kun je het weer registreren door de bijlage te downloaden en de extensie van .txt te veranderen naar .reg en er vervolgens op te dubbel klikken.
Ik heb deze uit de post van iemand anders en zelf niet geprobeerd, maar daar bracht het de oplossing, de originele post vind je hier
Ik heb msconfig als zip bijgevoegd voor het geval je het niet kunt vinden op je systeem.
Gewoon uitpakken in de genoemde map en dan bovenstaande uitvoeren.
mvg leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan