Windows XP Home is traag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Het openen van programma,s zoals Works 8.8 gaat heel erg traag / Google Earth reageerd ook erg traag / het opstarten en afsluiten van Windows is heel erg traag enz.......
Ik doe regelmatig de harde schijf defragmenteren / Ad-Aware laat ik regelmatig draaien / Ccleaner draait regelmatig / AVG Virusscan geinstalleerd / schijfopruiming laat ik ook regelmatig doen.
Ik doe weinig downloaden van Limewire , alleen muziek .
Nu zou je zeggen na deze handelingen moet mijn laptop toch sneller werken maar daar is geen sprake van.
Toen ik mijn laptop 2 jaar geleden kreeg was hij veel sneller , en wat kan ik nu nog doen om alles weer op te schonen en soepeler draait ?

Specs : Bobile AMD Sempron 2800+
512 MB geheugen
40 GB HDD

Laatst bewerkt:
Tja,,je zegt opschonen?
Dan zou ik de recovery gebruiken maar ik weet niet of je zin hebt om Backups te maken. Alhoewel Backups maken toch geen kwaad kan.

Het openen van programma,s zoals Works 8.8 gaat heel erg traag / Google Earth reageerd ook erg traag / het opstarten en afsluiten van Windows is heel erg traag enz.......
Ik doe regelmatig de harde schijf defragmenteren / Ad-Aware laat ik regelmatig draaien / Ccleaner draait regelmatig / AVG Virusscan geinstalleerd / schijfopruiming laat ik ook regelmatig doen.
Ik doe weinig downloaden van Limewire , alleen muziek .
Nu zou je zeggen na deze handelingen moet mijn laptop toch sneller werken maar daar is geen sprake van.
Toen ik mijn laptop 2 jaar geleden kreeg was hij veel sneller , en wat kan ik nu nog doen om alles weer op te schonen en soepeler draait ?

Specs : Bobile AMD Sempron 2800+
512 MB geheugen
40 GB HDD

Ik heb zelfde probleem gehad, ik dacht ik open de laptop eens omdat die zo verschikkelijk warm werd en ook traag reageerden en wat bleek... er zat bij de ventilator verschikkelijk veel stof... nadat ik het allemaal uit had gezogen en ik alles weer in elkaar had gezet en ik de laptop overnieuw had gestart was die weer zo goed als nieuw ;)

Opgelost

Ik heb de Recovery gedaan en dus is mijn Windows XP Home weer helemaal schoon.
Alles loopt veel sneller en werkt 10 keer prettiger , volgens mij moet je toch wel regelmatig herinstalleren om alles goed draaiend te houden .
Mijn Windows was dus 2 jaar niet geherinstalleerd en dat merk ik nou zeker wel.

Ja hoor, gelijk heb je. Af en toe en een schone start doe wonderen. Ik had het op mijn vorige PC (die nu van mijn vrouw is) 5 jaar niet gedaan en het sluipt erin en ik heb niet eens gemerkt dat hij trager was totdat ik een formaat deed. Echt super loopt hij nu weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan